Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

vampyrdagböcker

Av Kvasthilda - 24 september 2009 19:18


Fick två roliga brev/paket idag. Ett var från min vän Tintin. Jag fastnade redan i kuvertet och frimärkena som satt på det. De är blå, trekantiga och föreställer Christer Fuglesang och Solpanelen på ISS. Inuti fanns lite överraskningar med kort på rymdfararna och -stationen. Tusen tack :-)


Det andra brevet/paketet var från adlibris och innehöll böckerna jag väntat på några dagar, Vampire Diaries. Nu ska här läsas. Kanske jag läser ut boken om Roe Teagarden som jag för närvarande läser, men den kanske hamnar i ryggsäcken som passlitteratur. Får se. Eller så varvar jag!


  


De här två böckerna innehåller alla fyra vampyrdagböckerna. Det var från början en trilogi och de skrevs av L.J Smith, ursprungligen på 90-talet, första boken 1991.

Böckerna heter:

The Awakening

The Struggle

The Fury

Fjärde boken tillkom senare efter förläggarens önskan.

The Reunion

Ska blir intressant att se hur långt från böckerna serien kommit. Det brukar ju bli en rejäl glitch... Jag vet exempelvis att Elena Gilbert är blond i böckerna men så brunett och olivhyad och brunögd man kan bli i teveserien.


 
 
Bibbi

Bibbi

8 mars 2010 19:01

Vill så gärna läsa böckerna eftersom jag fastnat för serien något så enormt! Tror du att det förstör själva känslan man får av serien om jag läser böckerna samtidigt?
Är jätteglad över att jag trillade in på din blogg, böcker är bland det bästa jag vet! Kram

http://bibbiis.blogg.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

8 mars 2010 19:07

Bibbi, kul att du tittade in :-)
Böckerna kan sägas vara fristående från teveserien. Ungefär som True Blood-serien. De påminner bara lite om varann. Teveserierna följer inte böckerna. Som jag sa, ska det bli spännande att se vad som händer med Stefan, Damon och Elena kontra bäckerna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards