Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Rubrik saknas, Nä, torsdag är det

Av Kvasthilda - 4 februari 2010 12:08

Rubrik saknas?? Vad har hänt mig på senaste tiden? Inte första gången jag glömt byta namn på inlägget.... Går direkt till Kategorier för att byta ut Allmänt så glömmer jag rubriken....


En härlig dag är det. Därute. En annan har halvvänt dygnet med många sena kvällsskift framför mig. Nästa vecka har jag bytt skift med insen. Han fick två svappisturer av mig o jag en hiskelig nattur till björkis. De behövde ett par svappisar för en examinationsvecka. En annan kille hade också bytt bort två svappis mot en björkis, fast han fick en bättre tur än jag. Å andra sidan får jag helg tidigare nästa vecka. Denna jobbar jag.

Storpigan är ute o prommar med jyckarna. De härjade vilt i morse så jag tror E-pigan masade sig ur sängen o stoppade in dem i deras bur. De får sova var de vill i lägenheten annars men efter morronpinkningen med Sonen i morse fick de totalfnatt o sprang omkring o busade o boffade. Junior är den enda som är uppe på morgonen i det här huset (när Barnafadern inte är hemma förstås). E-pigan har gett upp gymnasiet o sover bort dagarna. Ska söka sig till Falun nästa år. Får hoppas det löser sig med hennes skolgång. På nåt sätt.

Storpigan trivs när hon har nåt att göra. Promenera med hundarna passar henne som handsken. O nu är det inte sibirienvinter längre så det är drägligt att vara ute. Fast igår blåst det svinakallt när jag gick till jobbet. Man har inget som skyddar en mot vinden den biten till jobbet. Att gå från jobbet är det lättare, för man har oftast vinden i ryggen.

Jaha, vad kan dagen ha att bjuda? Frunch först o främst. Kaffet är klart.

Go'Morron!

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 februari 2010 15:00

Har du saknat mig? Skönt att du fick mitt kort så vet du ju att jag drabbats av något sorts haveri.Tack för kommentar och inlägg i gästboken. Håller på att uppgraderar lite. Skall förklara med ett inlägg i bloggen. Detta med rubrik kan ju vara lite knepigt ibland /Här är det molnigt och nära 0 grader. Men det kan ha varit igår som det blåste lite och kändes inte alls skönt trots att det inte var så många minusgrader. Lite råkallt faktiskt./Jo, visst är det skönt att ha något att göra, i alla fall när det är något som känns roligt./Hoppas att det löser sig snart med E-pigans skolgång så att hon känner sig nöjd.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 09:00


  Tema nr 073 Folkdräkt 139/366   Det är en av de vackraste bunaderna jag känner till. Nordlandsbunaden.  Här har det precis avslutats ett studentavtackande i Haikjeften i Narvik.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*...

Av Kvasthilda - Fredag 17 maj 09:00

  Tema nr 256 Rödrutig 138/366   Gratulerer med Dagen!        Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards