Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

övertid o bloggproblem

Av Kvasthilda - 6 februari 2010 03:25


Bloggen har problem. Eller servrarna hos bloggplatsen har problem. En kompis har inte kunnat komma åt sin blogg idag. Jag har kommit åt min hela dagen o halva natten, men fick serveranslutningsfel nyss. Har just kommit hem från nattens låååååååånga skift och tänkte kika in på bloggen men kom inte åt mitt konto. Kunde inte ens öppna bloggen men nu släppte det. Hoppas problemet inte återkommer innan jag publicerat detta nu! 


Det har varit en lång natt. Allt har stått stilla på norska sidan av gränsen. Lossningsproblem? Hörde långt senare att det gått ett tåg med slaghjul och det har synats. O DET går inte fort....

Kom iväg rätt försenad - med sjuttiotåg. Långtåg visserligen, men dock sjuttio... Kom inte långt innan första stoppet. Och andra. Och tredje. Som blev längst av alla. Och nästa. Men då mötte jag ett annat tåg. ARE, något försenat... Tror det var en av mina (fd) handledare som körde. Chansen är iofs rätt stor, förutsatt att det är en svensk som kör. Åtta av tio ARE-förare är handledare och av våra handledare är det två som inte är ARE-förare....

Hur som helst. Två o en halv timme sen hem - idag igen.


Blir inget kryss i morgon. I rätt tid vill säga. Måste sova. Ska jobba natt sen. HELA natten. Börjar vid niosnåret o jobbar till halvåtta på morgonen. Ett av våra jobbigaste skift.

Krysset kommer bara jag har vaknat. Promise.


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

6 februari 2010 15:04

Strul strul strul... Men så småningom löser det väl sig! Tack för hjälpen igår! :-) Ha en fin lördag!!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

6 februari 2010 17:22

Det har gott riktigt bra hittills idag med bloggen men jag hade ju PERSONLIGA Internetproblem under några dagar. En pärs av personliga skäl men tack och lov löste det sig. Detta får inte ske igen.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards