Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

morronkvisten

Av Kvasthilda - 7 februari 2010 05:25


Sådärja, Hemma igen. Var ett jävla busväder mellan Björkliden och Abisko. Man såg inte många meter framför nosen. Hann sova i cirkus 45 minuter inatt. Är inte trött, konstigt nog. Lite punschig, men inte trött. Hungrig! Magen knorrar. Neo mötte mig i hallen med stor o yvig svans. Lite halvskraj innan han visste vem det var som klampade in med stålhättekängor. Han gillar inte kängor. Maken trampade på honom en gång med skorna på o sen dess har han stor respekt för klumpiga och klampiga skor.

Har lyssnat på Vaken. Kul program. De får jobba ibland för att hitta önskemusiken i Utmaningen. Har hört en del godingar inatt. Sista timmen var det Melodi-festivalspecial. De körde givetvis Agustin med Siwan, som inte ens fick tävla i Schlagerfinalen för att "hon inte hade nog mycket erfarenhet". Det där eviga Moment 22. Som när man söker jobb och inte får det för man har "för lite arbetslivserfarenhet". Jamen HUR I HELA HELVETET ska man få erfarenhet om man inte får jobba??

Jag fick ju oförhappandes veta vilka som gått vidare till final respektive Andra chansen så det förtar väl lite av tittandet i morgon idag (om jag är vaken när reprisen går). För den går väl i morgon fortfarande IDAG? Givetvis skulle Ola vidare. Hade aldrig trott nåt annat efter hans framgångar med Körslaget o annat. Sötnosen.

Det var lite kul att höra referaten fråm omröstningarna och inledningen på första festivalen. Tänk var språket utvecklats sedan dess. Eller hur man nu ska uttrycka sig. Stelt var väl bara förnamnet, då på femtiotalet. Eller 74 när ABBA vann. Kul att höra Jacob Dahlins intervju med Bert när grabbarna Herrey vann med sina guldskor. Ja herre gud.


O apropå Jacob Dahlin... Tidigare inatt har jag lyssnat på Sven Wollter och hans gäster. Inatt var bland andra Lasse Lönndahl bisittare i studion. Han berättade att han pinkat med Frank Sinatra en gång i New York! Lasse kallades ju Sveriges Frank Sinatra. Att Frank antagligen inte hade en aning om vem Lasse var spelar kanske inte så stor roll. Ett gott skratt fick han sig, herr Wollter i alla fall. Också med i studion fanns en av landets första kvinnliga poliser och hon berättade en del historier om hur de blev diskriminerade av sina manliga kollegor på femtiotalet.

Det handlade ju om femtiotalet inatt. Mycket musik och prat om vad som hände. Sputnik. Lajka. Den totala solförmörkelsen som varade under 151 sekunder, då 1954. Tevens införande i svenska hem. Fotbollsfinalen 1958 mellan Sverige o Brasilien. Melodifestivalfinaler som visades i teve, med Brita Borg....



På nyheterna har det pratats om ett finskt fartyg som tappat minst fyra containrar mellan Öland o Gotland, varav åtminstone en troddes innehålla farligt innehåll. Brandfarligt. Tja i havet ska det väl inte brinna, men det kan ju påverka fågellivet därnere! Eller sälarna. Eller nåt annat. De tappade containrarna ligger visst o guppar sjuttio meter under havsytan. Ouch.


Vad hade nu Jacob med Sven Wollter att göra? Ja men självklart. Sveriges sexigaste man och kvinna, då en mycket ung Lena Philipsson var ju med i Jacobs Stege.... Teach me, Tiger....


Jaja, Go'Morron!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards