Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Melodifestivalen del 1, 2010

Av Kvasthilda - 7 februari 2010 10:08

Ja jisses.... Sitter här o halvsover. Jenny Silver har just lämnat Örnsköldsviksscenen i första deltävlingen. *gäääääsp* Det hjälper inte min övertrötta hjärna. Inte ens hennes hiskeliga scenkläder ā la nåt underligt spejsskepp med den stelopererade silverhandsken som kan skrämma ihjäl vem som helst. Eller den där fladdrande armen på andra axeln.

Nä vet du va. Trååååkig låt.

Fast spejstemat går igen. Charlotte, Nanne o Sonja hade ju nåt halvspejsat på sig med överdimensionerade ärmlösa axelgrojsar. Baddräkter i metall med rosefjetter i rumpan.... Okääääjjjj....  

Ola är Ola :-)) Han var först ut idag, men jag började skriva mitt i Jennys låt.... Hörde att Nathalie gjort comeback. Har han kanske ringt henne till slut? Däremot har jag lite svårt för hans nya frisyr. Söta Ola med sitt rufsiga blonda hår. Han hade redan i Körslaget ändrat frisyr till denna underliga skapelse, men skit i dé nu. Hade lite svårt att höra texten bland pianoplinket men jag antar att det inte spelar sån stor roll för det stora hela, Han var väl den första att gå vidare? Unstoppable. Nathalie is coming back for more.

Linda Pritchard. Hot Hot Hot. Tja. Kanske. Njae. Paljetter o orange fringes.

Babsan är väl ingen HAN? Måns. Skärpning. O nä, Babsan är inte från Eskilstuna. Kommer från en annan gnällstad ;)

Pain of Salvation. Det var det enda jag hann höra igår. Lite grann av ännu en låångsam låt. Storpigan stönade över hur trist den var. Den här gick väl till Andra chansen? Han har blåå ögon, killen som sjunger, under den långa luggen.

Christine Meltzer. Hmmm. Vad ska man säga om d-e-t?

Anders Ekborg. Vad gör han i Melodifestivalen? Räddar föreställningen? The Saviour. Nåja, kanske ska vänta o lyssna innan jag piper. Inte så pjåkigt. Musikalstuk. Snygg är han också. Ja. Musikal var ordet. Il Salvatore. O sjunga kan han.

Heja Dolph. O snygg är han. Också.

Jessica. Hon gick ju till Andra chansen hörde jag. Söt som en sommardag är hon. Men vad är det med alla puffärmar?? (presentationen) Får se om hon gör låten för kärlek nu då.... Mer glitter o spejsaxlar. Eeehhh.... OK. Svart frackklänning. Eller långkjol med nåt frackliknande upptill. Ärmlöst frackliknande. Med släääääp. Och svart karatebälte runt magen. I Luciastil. Tråkig låt. Gjorde inget för mig. Fick ännu en gång musikalkänsla...

De pratade ankstjärtar på radion i Mannheimer och Tengby och jag ser vad de snackade om. ALLA har ankstjärt idag. Eller svanrumpa (Christine). Nåja, det är ju inte Björks svankreation i alla fall...

Singel. Frispråkarn. Jäkla kul artistnamn...... Kul med en vit rappare om man nu inte kan säga nåt annat.

Jisses vad negativ jag är idag. Skyller på att jag ör övertrött. Eller är var de så dåliga idag igår??

Vad har vi kvar? (Frispråkarn står på scen' ännu). Salem Al Fakir ja. Som gick direkt till Globen. Jag gillar ju hans andra låtar så varför inte? Nå, kom igen då. Släng ut den där rappar'n.

Måns. Snygglo. Men lägg inte bort skånskan! Vad är det för dravel. O fixa håret! My name is Bond, Måns Bond. Eller nåt. Välkammad med siiidbena. Fast en Bond med självkänsla skulle inte ha svarta jeans under silverkavajen - o dessutom nedstoppade i kängorna. Han hade det i somras på Kirunafestivalen men det är lite snyggare med khakibyxor o safaristuk än kostym. Å andra sidan gjorde han detsamma med den svarta skinnkostymen han också hade...

Salem är så söt. En rufsig kille. Håret då ja! Han ler så sött.

De tre musketörerna blir bara två resten av turnén hörde jag i nyss nämnda radioprogram. Dolph ska iväg o filma med Sly Stallone. Inte blir det väl en ny Rocky/Dragofilm? Pensionärerna möts? Nä, Rocky har gjort sitt.

SHIT, nu missar jag ju Svensktoppen med Willy Clay Band. Hur gick det för dem då??? Tog de sig in på listan?? Äh, det kanske inte har börjat än?

Nä, nog var Ola bäst idag. Lätt.

One down. Fyra kvar?? Plus Andra chansen.

Å där var Jacob Dahlin igen.... Hahahahahhaahaa! Nästan.

Dricka Idiōt.... Pucko. Hahahahahahahaaa!

Ahaaa. Det var Salem som gick direkt till Globen. DET VAR KUL! Då har folk röstat med hjärtat. :-)

Snabbreprisen. Jag gillar Hot Hot Hot. Bakom ryggen. O jävla snyggt rött hår har hon!

Dolph..... Yeaaahhhh. Satisfy me! Så här löser vi saker i Norrland.
(krossar Jukkasjärvi-is)

O Willy Clay Band har kommit in på Svensktoppen. En åttonde plats. YAYYY! Grattis grabbar! Mötte pappa till en av killarna i dörren i björkis i morse. (en av våra lok-insar). (We're having us a) Mighty good time. Mmmmmmm.

 
 
Ingen bild

Mita

7 februari 2010 12:42

Tack för ett underbart inlägg att läsa =)

 
Anna

Anna

7 februari 2010 19:06

tja efterfest med Anders Ekbord hade inte vart helt fel :)
men annars ???
nåja hoppas det blir bra nästa helg för då åker vi över skogen till SANDVIKEN !!!!

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards