Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Torsdagsreflektion vecka 6

Av Kvasthilda - 18 februari 2010 23:02


Jag har hoppat reflektionen en vecka för inget speciellt hände förra veckan som inte händer alla andra veckor. Man jobbar. Jobbar o jobbar lite till.

Denna veckan har nåt hänt. Vi har varit på resande fot. Många mil blev det för ett par sängar och kastruller. Vi har varit till IKEA! Norrbotten fick ju sitt efterlängtade IKEA för ett par år sedan. Haparanda må ligga sådär en trettiofem mil från oss men det är nära med tanke på att IKEA Sundsvall ligger sådär en sextio mil bort....! Köpte nya sängar åt kottarna och E-pigan har haft fullt upp att slänga ut grejer ur sitt rum för att få in de nya möblerna.

Tog dock inga bilder av IKEA-loggan/skyltarna vilket jag hade tänkt mig..... Däremot fotade jag mycket under besöket i Långträsk.

Faaaaast, bilderna jag visar är dock inte därifrån utan från överliggningen i Björkliden och vid ett stopp efter järnvägen. Fotat med E-pigans lilla kamera och färgerna är väl inte riktigt med ögonintrycket överensstämmande. En kamera kan ju aldrig översätta mörka kvälls/nattbilder med det ögat ser.... Vi har lite snö i Norrbotten men just i björkis har det kommit en del. Det var ju lite kaos nu i helgen när jag var ledig. En kompis fick skotta sig ut genom dörren. Hade jag varit där hade jag nog inte kommit ut genom springan i dörren, men kompisen är liten o trängde sig ut.... Gick ut en gång i timmen o skottade. Stoppfotot visar yrande snö i strålkastarljuset....


Jag har också fått min första uppföljningstur häromdagen. Gick bra :-) Känns bra!




Torsdagsreflektionen


 
 
sinneskatten

sinneskatten

19 februari 2010 08:08

Jag har under 15 mil till Ikea och då kan jag välja mellan tre stycken.
Det du skriver vår mig att inse vad lätt vi har som bor neråt jämnfört med er.
Men i år så finns det något som är rättvist, vi har mängder med snö, och får känna på hur besvärligt det är.

http://sinneskatten.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Fredag 17 maj 09:00

  Tema nr 256 Rödrutig 138/366   Gratulerer med Dagen!        Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards