Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

värkmästarn i magen....

Av Kvasthilda - 20 februari 2010 09:15


.... har flyttat till huvudet. Vad jag avskyr dessa värkattacket, som oftast infaller under helg. Man är ledig o avslappnad, men huvudvärken kommer som ett brev på posten. Ska jobba inatt så det bådar ju gott. Not.


E-pigan har haft kompisar här ett par dagar. Så kul. Hon vill ta hem folk nu när hon fått ett rum som ser ut som ett rum. Storasyster har inte den ynnesten med sin sovglugg och jag vet att det gnager på henne. Det gnager på mig. Kan inte göra så mycket åt det. Knappt lillebror heller med sitt pyttelilla sovrum. Grannungarna ryms där, men de är så små ändå ;-)

Vi var o tittade på ett hus för några år sen men det hade mögel under grunden, så vårt husköp föll ut med vårvattnet kan man säga. Är väl inte så företagsamma som det skulle behövas. De har inte haft det alltför lätt våra kottisar, men de verkar växa upp till bra ungdomar i alla fall :-) Ibland undrar man hur de är navlade, men det tillhör ju livet. Alla har sina ups and downs när man önskar alla dit pepparn växer och ibland leker livet och man är glad för det lilla. I Haiti har många förlorat sina hem. För att inte tala om efterdyningarna av tsunamin i Asien.

Men vem bryr sig om såna katastrofer när man inte får sova ordentligt?


Nä, en huvudvärkstablett kanske. Lite frukost. Fixa kaffe. Melodikryssa. Hoppas på att värken ger med sig. Trodde kvinnoskitjävlaförbannelseveckan var på gång förra gången huvudvärken satte in men det är väl den här gången då. Börjar man vara en jävla klimakteriekossa nu?? Ingen koll på mensen.


 
 
Yvonne

Yvonne

20 februari 2010 19:06

Dina ungar har nog haft det jättebra, trots små sovrum!
Det är svårt med samvetet man har gentemot sina barn... Men vi gör så gott vi kan, och det räcker långt! =)

Varm kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

20 februari 2010 19:59

här bytte sonen till sej min "skrubb" att sova i så systrarna skulle få varsit "normalt" sovrum medans jag hamnade i tv´rummet. Men SOVER det gör vi - hoppas ni har det bra däruppe. HÄR snöar det precis som vanligt....

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards