Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

FredagsFärger - Grå & Grön

Av Kvasthilda - 4 juni 2010 06:29


Tillomé i Kiruna börjar det grönska. Vi ligger långt efter men grönt blir det. Veckans Fredagsfärger är lite grått o grönt i blandad kompott. Mina bilder, för det blir fler än en, är tagna härom morgonen - genom köksfönstret i lite grådunkelt ljus. Min nya kamera har en hysterisk upplösning och klarar nästan vilka förhållanden som helst men det blir gryn därefter....

Neo och jag spanade på den gråbruna haren därute på den gröna gräsmattan. Haren satt och tvättade sig och la sig ner en stund på den grå grusvägskanten innan den skuttade mot andra mål. Neo vill nog gärna försöka leka med de här men vad han inte vet och ser inifrån kökssoffans trygga trärygg vid fönstret, är att hararna är så mycket större än honom!





~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Andras Fredagsfärger finns här.



 
 
Ingen bild

Nukke

4 juni 2010 14:43

Oj så sött Långben !!!!!! :)

 
Ingalill

Ingalill

4 juni 2010 15:13

Vilka härliga bilder, älskar verkligen det sista. Wow vilka ben :)

http://marianova.com/users/ingalill_s/photoalbum/f

 
cat

cat

4 juni 2010 18:35

Åh jag är grymt avundsjuk på motivet :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Jah Hollis

Jah Hollis

4 juni 2010 20:41

Det blev ju en fin bildserie med veckans färger i. Jag hade själv ett djurtema i tankarna först: ett par grå duvor som brukar hålla till på gröngräset utanför huset. Men jag ändrade mig.

http://jahhollis.blogspot.com

 
Len@

Len@

4 juni 2010 22:27

Men vilka söta och fina bilder på haren, och du han med så många.....

http://lenasfotoram.blogspot.com

 
Hasse A    Norge

Hasse A Norge

4 juni 2010 23:14

Morrn.

Fortfarande lite av vinterpälsen kvar...
Vaket att få en hare på bild.
Ha de bra.

Hasse A

http://08-i-exil.blogspot.com

 
ASSA

ASSA

5 juni 2010 15:32

Så herlig en bildeserie!

http://assasfotoblogg.blogspot.com

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

6 juni 2010 12:17

Härlig bildserie! Perfekta färger. Så snyggt att du hann fånga haren. Ofta brukar de snabbt skutta iväg. Gillar sista fotot mycket, ser skojigt ut när den kliver iväg med sina långa bakben. :-)

http://erik56.blogg.se/2010/june/lite-blandat.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 18 mars 09:00


  Eget tema nr 14 Fräknar 78/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 17 mars 09:00


  Eget tema nr 13 Flätor 77/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 16 mars 11:00

Anna Charlotta. Du är en pärla. Tydliga trådar. Finurliga frågor. Även med blindledsagning genom kryssplanen blir det inte för mycket. Tack.  Annika fick rätta sitt facit med den där melloblundern förra veckan. 1976 var det inställt för att Sverige...

Av Kvasthilda - Lördag 16 mars 09:49

Det är en liten paus i 365an. Måste fixa lite nya temafoton, eller teman till foton. I sedvanlig ordning. Har varit lite upptagen de senaste veckorna, så har inte funnits mycket tid över. Gårdagen hade kunnat fylla på fotobanken lite också, då jag va...

Av Kvasthilda - Lördag 16 mars 09:00

  Tema nr 127 I svarvitt 76/366   Barbie fyllde 65 häromveckan och Mattel skapade ett par dockor för att fira detta. Jag köpte Brooklyn, den svarta versionen.  Barbie bär en klänning i svartvita ränder, för att koppla till hennes första b...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards