Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

Shannara's Saturday Mix #16 - För ett år sen

Av Kvasthilda - 18 juni 2010 23:41


Jag kikade igenom mina fotomappar från i fjol o hittade diverse godis. Juni är ju skönaste fotomånaden här. Allting spirar och ljuset. Ljuset.... Förra året var jag fortfarande lokförarelev och gjorde en del resor till Narvik med handledare. Måste ju välja nåt därifrån. Valde mellan en bild på en gammal järnbro som inte är i bruk i dag men som kanske ska restaureras och börja användas igen, en stadsbild från Narvik med fjäll i fonden...


Men dock får det blir en bild över fjorden. Fotat från järnvägen. Ofotfjorden. Man ser var järnvägen går efter kanten - om man vet var man ska titta. Den fortsätter långt bort i fjärran och försvinner bakom bergskanten ner mot Narvik. (den mörka randen som börjar i vänstra kanten något under mitten).

I december ska tågen börja köras hela vägen till Narvik av svenska förare - eller norska för den delen. Samma förare kanske man ska säga. Nu byter vi ju av i Björkliden.


For my English visitors: This is a photo of the Norwegian Ofot fjord, shot from the railroad some 500 meters above. Narvik is way out there, along the left fjord beach line, just beyond what can be seen here. Far out there is the most southern parts of the Lofoten islands and peninsula with the gorgeous arctic mountains.



Shannara's Saturday Mix


 
 
Shannara

Shannara

19 juni 2010 09:20

Vilken alldeles UNDERBAR bild!

Men jag blev nyfiken på de andra bilderna du beskrev också... =) Kom ihåg att det är helt ok att lägga in flera kort. ;)

Välkommen in i veckans Mix!

http://shannaraskaos.blogspot.com

 
Wickan

Wickan

19 juni 2010 09:22

Det ÄR vackert i Norge! Helt underbart foto!

http://wickansvarld.blogspot.com

 
Camilla-Bilder Av Livets LUst

Camilla-Bilder Av Livets LUst

19 juni 2010 10:44

underbart foto från vackra Norge....
tror det är dax att ta sig en semestertripp dit!
HA en skön lördag!

http://livetslust.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards