Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

slöa dagar

Av Kvasthilda - 6 januari 2011 12:25


Ungarna sover på dagarna o är uppe på nätterna. I alla fall en av dem. De andra två sover hela förmiddagarna. I alla fall den ena....

O gubben är uppe nattetid, i arla morgonstund eller mittådan o sover sen alla andra tider på dygnet. Nu håller ju ryggen på att ta livet av honom igen så han vilar den när han kan.

Själv sover jag efternatt till förmiddag. Ur led är tiden.

En av kottarna börjar skolan på måndag. Nej, tisdag sa han. Fortfarande några dagar kvar men om han ska hinna vända tillbaks dygnet är det nog bäst att han börjar snart o går o lägger sig halvtolv på kvällen i stället för på dan.


Själv lever jag in nån form av limbo. Jobbet känns inte skitkul just nu. Man har ingen direkt koppling till jobbet längre. Tåget passerar fortfarande utanför mitt fönster men då jag inte kör där själv har jag kopplat bort dem. Man passerar kmb med bil på väg till stan o känner ingenting. FInns inga tåg där att känna nåt för heller. Det är tomt på bangården. Ungefär som det känns när man åker förbi. Tomt. Man träffar ingen när man kommer till jobbet. Det snöar o drar isvindar. Var svinkallt igår när jag gick från grinden till orderrummet inne på LKs område. Det är inte VI längre. Vi jobbar åt DEM. O ändå inte. Hoppas att allt vänder snart o man får tillbaks stoltheten för det jobb man gör. Just nu är allt ovisst och en stor klump finns i magen. Godstågskörning. Känns inte som en jättehit denna vinter. Noll o ingen praktik har man o så ska man börja köra gods på linjer man aldrig kört. Eller sällan o väldigt länge sen. Ja, men det ni kör idag är väl också gods? Förvisso men malmtågen körs på ett helt annat sätt än godstågen. Man är trygg.

Hade varit en helt annan trygghet om man kört gods under utbildningen också men det lilla räknas liksom inte. Det är inte "bara" en loktyp som ska till. Ett helt nytt sätt att köra.

Hade det varit vår o snart en sommar vore känslorna och frustrationen lugnare och mycket lägre. Mitt i smällkalla skitvintern. Inte kul.

Nä, ryck upp sig nu.

Drick en kopp kaffe o ät en tallrik gröt. Eller nåt.

Andra har ledig helg med extra lediga dagar nu. Jag jobbar. Hela helgen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards