Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

tyristorer o dioder

Av Kvasthilda - 20 januari 2011 21:14


Hugaligen. Man är iskall av dagens utomhusarbete och hjärnan är överkokt av alla termer man blivit tilldelad. Idag har vi lekt ute på spåret med att multa lok, dvs sätta ihop två lok till ett. Det är nödvändigt när tåget är för tungt eller att man ska ta med sig ett extra lok av en eller annan anledning.

I morgon har vi provskrivning och nästa vecka börjar praktikkörningen - om sådär en tre turer totalt....

Gick på bolaget o köpte en liten whisky för att sedan krypa ner i badkaret med min bok och ett glas. Ett ynka litet glas med några få centiliter och huvudet spränger. Vaknade med huvudvärk redan i morse och har haft en lite naggande känsla hela dagen... Inte kul.

Gick en sväng med kameran på stan. Under lunchen var vädret kanon. Promenerade ut med kameran redan då och tog en snabblunch på en hampisrestaurang (hade varit bättre/hälsosammare om jag följt kollegorna tror jag, men skit i dé) och solen strålade från blå himmel när lunchen började. När jag lämnade restaurangen började himlen mulna igen. BAH.....!

Fotade lite frost o annat.

Efter jobbet gick jag alltså på stan o fotade lite mer. En kort sväng in på Lagerhaus o sedan Indiska strax före sex o när jag kom ut från Shopping föll snön i täta sjok. Tätt snöfall... Äh. Det var bara att vandra "hem" igen.

Träffade dock en gammal kompis o fd granne på Indiska - o hennes söta dotter. KUL! Var ett tag sen. Vi ses oftare via bloggarna o ibland på facebook än i verkliga livet. Persilja Dillkvist o lilla Molly. Numer stora Molly.

Ska väl försöka få upp lite bilder i bloggen från dagens fotosessioner. Så småning-om :-)

Nu ska jag kika igenom övningshäftet o krypa i säng. Hoppas få sova inatt o INTE drömma om strömriktningar och motorfrånskiljare. Har ingen ordning på dem så det är bra om inte drömmarna blandar ihop dem ännu mer....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards