Direktlänk till inlägg 25 januari 2011
.... Nä. Det går ju inte. Finns inga tunnelbanor här! Den enda räl vi har går ovan jord.
Kom ner till Luleå efter en av dem inatt. Vi blev två timmar sen redan från Kiruna och något mer innan vi hakade av loken i Luleå och körde dem till stall. Vi fick vänta eviga tider på vagnar då de "hittade" 6 stycken till som skulle med. Dessa sex visade sig bli åtta. Vår nära 200 meter korta tåg blev iomed det en dryg hundring längre.
Sen i Gällivare skulle vi koppla till fler. Många fler. Många, många fler. Tåget blev nästan dubbelt så långt och där finns inget spår nog långt där vi ryms så vi fick tillstånd att backa utan bakre signalgivare/uppsikt för att komma innanför signalen. Men resten av resan gick smärtfritt, förutom ett stopp för varmgång. Ingen varmgång fanns vid kontrollen så det var bara att rapportera och fortsätta. Mycket is. Is ger varmgång. Visst är det fantastiskt? Tycker ju att det kunde vara tvärtom. Isen bakar in bromsarna vilket gör att de har svårt att gå ifrån nog mycket och då kan det indikera varmgång. Falskt alarm.
Har ätit frukost och druttat runt på stan. Handlat lite smått o gott. Bra med halva reapriset på grejer! Har köpt några mysiga tröjor o stickade toppar/klänningar. Lite Valentinjox.... Ska köpa nån extra chokladbit till Skitstöveln... F'låt. Älskade Maken.
Fotat lite. Ingen egen kamera med idag, tyvärr. Lånade E-pigans lilla tittoklick och har fotat lite runt stan - i kylan.
Nu sitter jag o äter medhavd sallad, lite svettig gurka men det klarar sig OK. Måste leta fram en huvudvärkstablett o gå o hämta kaffe nere i respan. Sen ska jag ta itu med Rose o Dimitri en stund. Börjar jobba halvett inatt igen. Samma tåg tillbaks vilket säkert innebär en massa förseningar!
Äh, nu far jag ner o hämtar en kopp kaffe.
O sen hette den En natt i tunnelbanan.....
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |||
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |||
31 | |||||||||
|