Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

en da' i tunnelbanan

Av Kvasthilda - 25 januari 2011 13:48


.... Nä. Det går ju inte. Finns inga tunnelbanor här! Den enda räl vi har går ovan jord.

Kom ner till Luleå efter en av dem inatt. Vi blev två timmar sen redan från Kiruna och något mer innan vi hakade av loken i Luleå och körde dem till stall. Vi fick vänta eviga tider på vagnar då de "hittade" 6 stycken till som skulle med. Dessa sex visade sig bli åtta. Vår nära 200 meter korta tåg blev iomed det en dryg hundring längre.

Sen i Gällivare skulle vi koppla till fler. Många fler. Många, många fler. Tåget blev nästan dubbelt så långt och där finns inget spår nog långt där vi ryms så vi fick tillstånd att backa utan bakre signalgivare/uppsikt för att komma innanför signalen. Men resten av resan gick smärtfritt, förutom ett stopp för varmgång. Ingen varmgång fanns vid kontrollen så det var bara att rapportera och fortsätta. Mycket is. Is ger varmgång. Visst är det fantastiskt? Tycker ju att det kunde vara tvärtom. Isen bakar in bromsarna vilket gör att de har svårt att gå ifrån nog mycket och då kan det indikera varmgång. Falskt alarm.

Har ätit frukost och druttat runt på stan. Handlat lite smått o gott. Bra med halva reapriset på grejer! Har köpt några mysiga tröjor o stickade toppar/klänningar. Lite Valentinjox.... Ska köpa nån extra chokladbit till  Skitstöveln... F'låt. Älskade Maken.

Fotat lite. Ingen egen kamera med idag, tyvärr. Lånade E-pigans lilla tittoklick och har fotat lite runt stan - i kylan.

Nu sitter jag o äter medhavd sallad, lite svettig gurka men det klarar sig OK. Måste leta fram en huvudvärkstablett o gå o hämta kaffe nere i respan. Sen ska jag ta itu med Rose o Dimitri en stund. Börjar jobba halvett inatt igen. Samma tåg tillbaks vilket säkert innebär en massa förseningar!

Äh, nu far jag ner o hämtar en kopp kaffe.


O sen hette den En natt i tunnelbanan.....

 
 
din dotter.

din dotter.

26 januari 2011 01:30

varför kan inte jag också vara i luleå när det är rea föööör? mammaaa, ta med mig nästa gång!

http://elinwho.blogg.se

Kvasthilda

26 januari 2011 09:38

pöss. Det går tåg ner på morgonen o hem på eftermidda'n ;)

 
din dotter.

din dotter.

27 januari 2011 00:51

men det är inte lika kul, då måste jag ju betala allt själv? :(

http://elinwho.blogg.se

Kvasthilda

27 januari 2011 04:46

XD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards