Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Kvasthilda - 4 april 2011 09:43


Jaha, så är man igång då. Hahahhahahaaaaa! Vi deltar i stegtävlingen. 4 april till 1 maj. Testade stegräknaren.

Tänkte be om skjuts hem. När jag stannade mitt på sjöbangår'n i stället för i gruvänden vid orderrummet struntade jag i det o tog en promenix istället.

*arrgghh* Tror Himmelstrands jäkla låt sitter kvar. Ljuva Dixieland. Promenix längs strand.

Går ju faktiskt längs stranden av Loussasjön. Kortaste vägen.

Trots det blev det (förutom ett ont jävla ben - har alltid haft problem med värk i vänstra smalbenet vid minsta rörelser, kan vara träningsvärk, kan vara muskelvärk, kan vara benvärk, kan vara fel på skorna - antagligen en kombination av allt) 2795 steg.

 Man ska ställa in steglängden (inte mätt) o vikten (inte mätt) så jag chansade när jag ställde in den o lämnade steglängden som den var. 60cm är default. Tror mina steg är kortare än så, framför allt med det onda benet. Höftade på vikten. Kan vara mer, kan vara mindre, men hur som helst är det för mycket.

Innan jag har korrekta uppgifter där får jag inte veta hur långt jag går eller hur mycket skit man gör av med. Den har ju lite snitsiga inställningar för att ta reda på vad man gör av med också kontra vikten. Tid o längd på promenaden... Skiter väl man i. Det är en stegtävling. Än leder jag.

KAN ju bero på att träningsfreaken inte anmält sig än och att de andra polarna inte tagit nån promenad än.

Det började trots allt idag. HA!


Av Kvasthilda - 4 april 2011 09:00


Tema nr 363 Öra

96/365


Våra två nyaste medlemmar i familjen håller på att bekanta sig med de äldre damerna. De nosar på varann och att nosa varann i öronen hör av någon anledning till hälsningarna.



Små söta öron. Inte bara nosen som går på de här små tjejerna.

De stannar o lyssnar och öronen rör sig i alla riktningar.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 4 april 2011 05:07


Sitter i Gällivare o väntar på en taxi. Datorn står kvar i alla fall.... Men inte skrivaren. VAR ÄR DEN?? Har de flyttat den? Tagit bort den? Nån har snott den? Är den på lagning? HUR ska folk kunna ta ut sina tågorder nu??

Träffade en av mina fd handledare o avlösande förare igår, eh inatt och han sa att den var borta. De (gälkaförarna) ska alltså ta sin egen bil till Vitå, ta ut en order där, beställa taxi o fara in till gv vid genomgående tåg för att förhoppningsvis ha tåg ända till vitå på kvällen för att ta sig hem. Vid genomgående den vägen också blir det ju taxi ut för att hämta bilen. Genomtänkt.

Var är skrivaren??

Jag ska ut till vitå idag för att köra hem tomvagnar så det spelar ingen större rocknroll o där ska det finnas fungerande skrivare. *bah*

Vilket vansinne.

Var är skrivaren??


En positiv note. Slapp växla i oljetåget. Var bara avhängning så det har föraren klarat själv. Om det nu är mitt "hjälptåg". Tyckte föraren såg lite feminin ut på håll.

O där kom ARE. Mest tomvagnar där med.


Go'Morron.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards