Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2011

Av Kvasthilda - 21 juli 2011 18:25


Har besökt sjukhuskyrkan idag. SysterYster hade ärende till Apoteket så vi tog kapellet på samma gång. Ett snabbt besök hos Sankte Lukas. Han har gett namn åt Andaktsrummet som de också kallar det.


Vi for sedan... senare... o handlade. Klar i kassan, ett par steg före mig, såg jag en kille jag tyckte mig känna igen.... HAHAA! Ropade hans namn o han vände sig om o hälsade frågande. Jag vevade med armarna en stund till o då klickade det till hos honom.

~ Ja men HEJ. Är du här??

~ Nej....?

~ Jag trodde ni var i Härjedalen?

~ Nå inte. Eller?

"Jag står ju bevisligen framför dig".....

Mannen i fråga var Lillebror.... Hahahhahaaa! Han var på väg ut till Catta o kottarna. Hon har semester o hans börjar i morrn men de var utan nåt som det var lite panik med... Just ja. Spelkonsoller. Livsviktigt... Ungar!

De har lite spring i bena när de inte har annat att göra. Eller inte. Åhhhhhh det är så tråååååkigt. Har inget att gööööra.

Min Junior tyckte samma sak nu ikväll efter maten - fläskfilé som Lillkullen så förtjänstfullt grillade på morfars/Sambons (faktiskt) gamla gasolgrill. Gick bra det med.

Just ja, Junior ja. Jag sa åt kottarna (av den större modellen) att ta en prommis o hälsa på Golfbroder o Svägerskan. De knatade så iväg. På det viset dödar de lite tid i alla fall o Junior får lite andrum. Eller jag. Eller så.


Hälsade på grannen nyss. SysterYster o jag stannade ju till på Skogskyrkogården häromdagen o jag tyckte att det var en fantastisk plats att få sin sista vila på. Underbart. Berättade det för mamma o hon började prata om Kerstin och att hon fått en plats där - eller spred de hennes aska? Nä, en näverurna pratade hon om ja. Hur som haver...

~ VILKEN Kerstin? Grannen?

~ Ja.

~ Va???

~ Visste inte du det??

~ Nä....

De har visst hållt begravning för henne under första halvan av juni - var det den 13e? - så det hade nyligen hänt. Hon var full av cancer, stackarn och har visst tynat bort i vinter. Jag har så svårt att se att hon inte kommer ut på trappen o hänger över räöcket o pratar bort en stund med mig nu, när jag är här o hälsar på. Det hör liksom till.... Sitter på pappas altan o skriver det här o har full syn mot deras entré och jag väntar mig hela tiden på att hon rätt vad det är, kommer ut o säger hej med sitt alltid så fantastiskt glada humör.

Vila i frid, du söta, goa, glada!


Av Kvasthilda - 21 juli 2011 09:00


Tema nr 313 Tve-eggad
204/365

-.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Av Kvasthilda - 21 juli 2011 00:01


Nu va're slut bapparapparaaaa....... Buhääää.

Men den var bra filmen. Saknade vissa saker från boken men överlag tycker jag de lyckats bra även med sista filmen.



JAG VILL SE DEN IGEN!!!!!!!


Av Kvasthilda - 20 juli 2011 19:06


Klockan står still.... Stilla stilla stilla. Det var det där med att tiden är relativ. Ibland rusar tiden iväg - över halva semestern har gått o man har knappt hunnit andas...

Voj Voj.

Snart ska man tillbaks till malmkulor o kolbitar...

Idag går klockan så saaaaakta, såååå saaaaaktaaaa..... Väntar ju på Harry Potter. Ikväll smäller det. Ikväll tar det slut. This is it. The End. Buuuhäääääää!


Av Kvasthilda - 20 juli 2011 09:00


Tema nr 148 Kvinnlig
203/365

Diggiloo-tjejerna i kvinnlig kampsång såhär mitt i Fruntimmersveckan.


 


Varför har tjejer så så tunna röster
varför har tjejer så så svårt att att höras
och vad gör en tjej som vill prata när alla ropar
vad säger hon - vad viskar hon om - vi hör inte - snacka lite högre

 

Ska en tjej sitta tysta och bara hoppas
att någon kille ska säga det hon tänkt
eller ska hon resa sig upp,
andas djupt med magen och skrika
om ni bara håller klaffen och lyssnar
så hör ni nog vad jag vill säga

 

oh oh oh tjejer
oh oh oh tjejer
vi måste höja våra röster för att höras


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 20 juli 2011 08:29


Margareta idag. Mitt i fruntimmersveckan befinner vi oss. Solen strålar från en himmelskt klarblå - just himmel. Fantastiskt! Det skulle bli ostadigt i veckan men det har vi inte sett något av än. Tja, kanske. Det har väl kommit nån droppe på lilla Sara, desto fler på Fredrik.... Får se om de andra tjejerna jagar bort molnen bättre. Johanna, Magdalena, Emma o Kristina.


Väntar på SysterYster - och mail från Faluförsamlingarna. Vi ska kika in till andra kvinns idag. Man säger ju "hon" om kyrkor. De stora skeppen. Mailet hoppas jag ramlar in vid niosnåret - annars får jag nog ta o ringa dem. Tänkte försöka avlägga ett besök i Grycksbo men den är stängd annat än under gudstjänst. Får jag inte tag i nån hittar vi på nåt annat.


Bara vi hinner tillbaks till eftermiddagen för SysterYster har planerat ett besök på Bingon ikväll. Drive-In i Borlänge?


O vi ska på bio, kidsen o jag. Äntligen ska jag se Harry Potter. Har hållt mig från bloggarna för att inte läsa nåt. Bägge tjejerna - och Junior har ju varit o sett den redan. Får hoppas att Klimpen kan hålla truten ikväl! Lillkullen har inte heller sett den o han ville förstås ha Pigisen med sig - annars hade han o jag kunnat gå så skickar vi de andra på T3 - Transformers, inte Terminator som T3 annars står för.

Annars var det mycket nu.....

O jo, jag vet visst vad som händer i sista filmen. Om de följer boken. Har hört vissa anydningar att så inte är fallet men slutresultatet är detsamma. LÄNGTAR. Läste nånstans i förbifarten, i min jakt på bilder att någon "lider av postpotter depression". Kan jag tänka mig. Det är ju SLUTET. Finito. No More. The End.



Men det är först vid tolvsnåret inatt. Nu är det annat som gäller!

Go'Morron!


Av Kvasthilda - 19 juli 2011 19:10


E-pigan skär o skär o skär. Lillebror gäspar. Det ska bli lite kycklingsallad till kvälls"fika". Mormor o morfar har ätit middag på eftermiddagen så de ska väl bara smaka lite - om alls nåt.

Maken är hemma o betydligt mycket bättre idag :)

Annars har dagen varit en mellandag - med ett besök på Maxi för att inhandla ett nytt nagellack. Mitt knallrosa har försvunnit. Måste ha trillat ner i väskan Maken tog hem. Eller ramlat ur på gräsmattan i stugan. Köpte också en bok, Brees andra liv vad sjutton den nu heter. Twilight. Pigisen har den redan men det var en pocket i lätthanterligt format.


Av Kvasthilda - 19 juli 2011 09:00


Tema nr 155 Lekplats
202/365

Grannens lilla Saga leker - med sin farbror, tillika gudfar som inte syns i bild. Han for först nerför rutschkanan och hon följde lite försiktigare efter. Lekställningen satte vi upp i kvarteret med gemensam kraft i föreningen, för över tio år sedan. Säkerligen i samband med en vårstädning och kvartersfest, liksom detta tillfälle.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards