Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

toppar o appar

Av Kvasthilda - 3 mars 2012 10:30


Jisses. Sydtoppens snötipp smälter och Nordtoppen kommer ikapp. Vi pratar Kebnekajse nu. Sydtoppen är kebnemassivets högsta punkt - och alltså Sveriges högsta fjälltopp. Dock består toppen bara av snö. Nordtoppen är stenig o eländig o inte alls lika romantiskt efterfrågad. 

O polisen kan inte kommunicera bland andra fjälltoppar. Deras kommunikationsssystem funkar inte i Riks-gränsen. Intressanta nyheter idag. 

Men nåt som ÄR intressant är att Ä N T L I G E N ser det ut som om appen är på väg! 



Åsså brann det i Kiruna igår. När Kråkan körde E-pigan o Lillkullen till flygfältet för gårdagkvällens stora festlighet såg de rök. På industriområdet brann det hejvilt. Explosionsrisken var överhängande så polisen stängde av området, inklusive E10an förbi strax efteråt. När Kråkan kom tillbaks var det avstängt. Tur att de hann förbi innan. *rys*

foto: E-pigan

 
 
T

T

3 mars 2012 13:01

Det är bra när saker och ting till slut löser sig... JAG har ju ingen Iphone, osäkert om jag ens har någon Android-telefon heller. På pappas lilla Siemens (hade själv en tidigare modell men den är slängd då den gick sönder) finns det garanterat ingenting. Annars har jag en Sony Ericsson också./Bilden skulle kunna ses som fin men det är förstås otäckt med bränder så där. Minns ju när det brann här i stan för några år sedan och jag kunde känna lite röklukt från min balkong!

http://alltinget9.bloggplatsen.se

Kvasthilda

3 mars 2012 13:31

Det måste ha en smarthone av nåt slag för att använda appen. iPhone är som alltid ett "eget" operativ. Det är ju "MAC" i mobilvärlden (Apple står bakom båda). Android får man jämföra med Windows i datorvärlden även om det är nåt helt annat.

 
T

T

3 mars 2012 17:26

Jo, jag vet ju att Apple står bakom Iphone och MAC. MIN Sony Ericsson fick jag av pappa i julklapp 2010./Jag har ju aldrig bloggat från en mobil men har nu Bloggplatsen satt igång med något kan det ju utvecklas mer, blir ju orättvist annars om alla inte kan göra det på ett smidigare sätt!

http://alltinget9.bloggplatsen.se

Kvasthilda

3 mars 2012 19:44

Man kan ju alltid sms- eller mms-blogga - från den mobil man har kopplat till kontot på bloggplatsen. För att använda appar måste man ha en smartphone av nåt slag. Eller en "padda". Dvs läsplatta. "padda" kommer ju från iPad, än en gång Apple's apparat - o mitt nästa teknikinköp. Tror jag.

 
T

T

4 mars 2012 15:27

Det var ju ett litet tag sedan och det kanske inte heller gäller alla, men läste tidigare på text-TV någåt NEGATIVT om smartphones.

http://alltinget9.bloggplatsen.se

Kvasthilda

4 mars 2012 19:01

Det kommer alltid nån form av skräckpropaganda. Det kan vara virus o vad som helst. Allt är en fråga om hur saker används.

 
T

T

5 mars 2012 10:40

Är dock inte säker på att det handlade om virus, tror faktiskt att det var något annat, något som inte riktigt funkade som det skulle. Om man använder telefonen helt korrekt och den ändå inte funkar då...?

http://alltinget9.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards