Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

amaaazing

Av Kvasthilda - 10 mars 2012 21:57


Himmel va' bra! Loreens nummer kändes ännu snyggare idag. Var tog David vägen? Men skööönt att "de där" kom långt ner. Bara synd att DbA inte fick klå dem båda. Eller vänta nu. Det gjorde de ju! 

Höll på Danny men att Loreen vann idag känns rätt. Tror det blir bra! 


bilderna screenade från SVT play


Klockan är nu 22.15 o Globen är tom på folk. Han är supersnabb att fösa ut folk. Den store mannen med det tyska namnet man inte kan uttala. Har glömt vad han heter. Han syns i bild nu o då. Henric von Zweigbergk. 


 
 
B

B

11 mars 2012 10:39

Tycker att vinnarlåten är förskräcklig. Pappa såg lite också, från den låten kanske. Han sa flera gånger att sångerskan ser ut som ett spöke med det håret, även att hon inte ser riktigt klok ut. Det håller jag med om och att låten verkligen är HEMSK. Gillar väl inte direkt Lisas och Mollys jättebra heller men deras framträdanden är ändå mer sansade.

http://alltinget9.bloggplatsen.se

Kvasthilda

11 mars 2012 11:28

Sansade melodier? Det var nog längsen något "sansat" vann mellon överhuvudtaget. Koreografin går framåt o ändras. Jag tycker hennes korr var helt i låtens stil och gillar det. Molly tycker jag är tråkig. Eller hennes bidrag. Lisas änglar tillförde en del till hennes uppträdande o hon behövde inte göra nåt mer för framträdandets skull. Loreens show är mer teater, eller balett. För att understryka känslorna i det hon sjunger. Må vara att hon gärna hade kunnat klippa luggen lite men annars gillar jag det. Det berör. Eftersom hon fått flest röster genom tiderna antar jag att hon berörde stora delar av svenska folket - och de internationella juryerna.

 
Ingen bild

D

11 mars 2012 11:50

Man får tycka vad man vill. Menar sansat FRAMTRÄDANDE, inte melodin. Men jag står för att jag tycker att både låten och framträdandet är SKRÄP och passar in i något annat sammanhang. De som röstar kan "apa efter" också. Pappa och jag tillhör ju olika generationer men tycker lika i detta. Hon kan uppträda någon annanstans helt enkelt. Som sagt, jag har ingen favorit, och det är inte den sortens musik jag lyssnar på eller kan tänka mig att komponera. Tycker att den är något av det sämsta genom tiderna!!!

Kvasthilda

11 mars 2012 11:55

O Det är det som är så skönt - att alla har en åsikt - och får ha det :) Det vore ju himla trist om alla tyckte samma sak - och dessutom vore det ingen spänning i tävlandet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards