Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Kvasthilda - 20 mars 2012 13:42


 Strålande dag idag. Tänk om kan skulle komma sig utanför den här dörren nån gång? Fridag idag. Maken kommer hem vilket sekund som helst. Han har anlänt Kiruna. Undrar om han har sällskap med Frasse nu med? De har ju skiftbyte på tisdagar också, Frasse o JP. 

JP som varit ut med Hurtigrutten i helgen!! Jag är inte lite avis. Han köpte en biljett för en dagstur o bilderna visade att de for med Richard With från Framnes, ut i Ofotfjorden, runt Narviksudden o in i Rombak. Hur jäkla kul hade det varit då att fota järnvägen från fjorden?? Han fick en bild på ett malmtåg, sådär en trehundra meter upp på fjällkanten. Den där fantastiska kanten där det enda som finns mellan oss o fjorden är ett trådstaket på en halvmeters höjd. 

Jag som inte ens fick se båten live då mina tåg blev inställda i veckan... *suck* 

I morrn har jag jour. Får se vad Psf hittar på för knas då'rå. O sen en Narvikssväng. En kortis. Fasen - alla mina traktamentsturer försvinner ju.... 

O apropå penki... Kompisarna säger att skattebeskedet kommit. Ska visst finnas via banken? Posten har inte kommit än så där finns ingen info att hämta. Nån fick igen sex papp, en annan det o lite till i kvarskatt. Fantastiskt. 

Nåja. Bäst att ta reda på kaffet då innan Gubben kliver ur taxin. 

Av Kvasthilda - 20 mars 2012 09:00


Tema nr 183 Modell

80/365


M/S Stråssa var ett av de skepp som gick under i Slaget om Narvik 1940



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards