Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

GPS

Av Kvasthilda - 26 april 2012 20:37


En sväng på stan idag... Kom hem med en film. Eller två. Nostalgi. Fast jag kan inte minnas att jag faktiskt sett nån av dem! Gamla ungdomsklassiker hur som helst. Kanske nåt att roa sig med en mulen dag? Som idag. Fast nu har jag annat att pyssla med så de får vänta. 





Eller kanske man ska sätta tänderna i de här? Köpte hela Buffyserien för ett tag sen. Alla avsnitt i en snygg kassett. Satt o tittade på musikalavsnittet en dag o blev så jäkla irriterad på den urkassa kvalitén o surfade runt lite o hittade hela serien till en "billig" peng. Tja, drygt femhundra pix får anses som BILLIGT. Sju säsonger. Buffy, the Vampire Slayer. Säger bara det. Spike... 






~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Kikade på glajjer också. Var in o fixade mina glasögon. Böjde till skalmarna igen o hoppas de sitter lite bättre nu. Fick ju avstånd i silikon (ordinarie är en sorts plast) o de stramar så förbannat o ger mig skavsår. Röda irriterande sår på näsan. Kommer att bli en plåga till sommaren om de inte är helt OK. Får se om det hjälpte, den lilla fixen av skalmarna. Men som sagt. Tittade på nya glasögon också. Solglasögon. Behöver ett par på jobbet. Så jäkla jobbigt att köra tåg när solen skiner o snön är kritvit o kastar tillbaks allt ljus. Vill inte ha förhängen då krokarna irriterar mig o tittade på såna som kan slipas... Hittade dessa. Givetvis. De enda som föll mig på läppen kostar 1700. Eller faktiskt arton. Jeeeeeeezzazzzz. Men de var snygga som fan. E-pigan tyckte de "var för raka" eller vad hon nu sa. Junior ska ha en kostym o jag tycker 1900 är för mycket. Jamen, 1800 för ett par SOLGLASÖGON då??? *suck* 





Apropå kostym. Balen. Den där förbannade onlinefirman som inte kan hålla vad de lovar. Råttans klännings-beställning blev ju makulerad pga att de inte skulle kunna leverera den till början av maj. Vi slängde in en ny beställning (samma igen) o undrade om sista maj gick an. Hörde aldrig tillbaks från dem o struntar i alltihop. De har inget telefonnummer att ringa. Tror fan det. Det skulle väl bli nerringda av irriterade kunder som inte får det de lagt order på. Tar flera dagar att få nåt bekräftat vilket inte precis hjälper till med leveranstider. En fd klasskompis till Junior hade också beställt klänning därifrån o de hade sagt åtta veckor till henne. Det innebar denna veckan, då beställningen gick till dem i februari. Nu är den försenad med fem-sex veckor.... Ytterligare. HALLÅ?!???? O de har fortfarande erbjudande om balklänningar till skolavslutning på hemsidan. Hur fan har de tänkt lösa det med MINST åtta veckors leveranstid??? DÅLIGT DÅLIGT DÅLIGT. SKITDÅLIGT! 

Dress Me Up. 

Kan INTE rekommenderas. 

Vi köpte en klänning på Tradera i stället o den lovades ett par veckor leverans. Får se hur det går med det. Men chansen är större i alla fall. O klänningarna kommer GARANTERAT från samma ställe. Juniors klasskompis beställde en från en kompis till hennes mor som är sömmerska. SysterYster har också en bekant sömmerska som kanske hade hunnit sy upp en åt Råttisen men nu chansar vi på den här. Håller alla tummar o tår att allt funkar! 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~





Åsså en sista bild. Bara för att. Malmdamm. Eller egentligen inte. Vägdamm blandat med malmdito. Man ser inte ens vad bilen har för färg! Lillkullen köpte en ny bil o tog vår extrabil till firman. Vi for o hämtade den o detta är hur den såg ut häromda'n. Strålande solsken. Vi for på macken för att försöka hitta rutan o nummerplåten under allt gojs. 

 
 
Carola

Carola

28 april 2012 02:00

Vad har hon för storlek? jag har en balklänning, blå, enkel modell, lång, till salu om det kniper. Tror den är c:a st.38

http://www.mammamuu-carola.blogspot.com

Kvasthilda

28 april 2012 07:30

Hon drar nånstans mellan 34 o 36 o är inställd på en vacker röd :) Tack för erbjudandet! Slänger in det bakom örat ett tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards