Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

bevingade bollar o mantlar

Av Kvasthilda - 2 augusti 2012 08:17


Morrn da,

sitter i Narvik o væntar på att mitt tåg ska bli klart. En timme tidig. Klant.... Var så instælld på att tåget går halvnio før vår tidtabell gæller från stationen føre norska grænsen o jag ville komma ihåg att det stod halvtio på den. MEN nu ær saken så att det står ju 10.30nånting Han sa det lokleder... "Men du ær ju en timme tidlig"..... Asch då. Som TT hæromveckan. En av de dagar då solen sken i Narvik. Vilket den førvisso gjorde igår kvæll men idag ær det mulet igen. "Du ska hælsa nær jag passerar på bron" sa han... Ajajaaaaj då. Såg honom inte. Han var också en timme tidig då. Liksom jag tænkte han lite baklænges o fel. Nåvæl. Bættre att vara en timme tidig æn en timme sen. Fast då hade jag kunnat promenera idag. O då hade jag alltså klockan rætt instælld. Væckaren. På halvåtta. 9.36 går tåget. Inte halvnio.... Klant :)

Nå, det ger mig ju lite tid att blogga lite då :)


Exempelvis om skandalen i OS igår. Eller OL som det heter hær. Åtta badmintontjejer blev hemskickade pga maskning. Fyra dubbellag. Førsta gången de kør poolspel i OS. Tidigare har de åkt ut eftersom. Nu ville arrangørerna ge publiken lite mer o bestæmde att det skulle bli pool istællet før utslagning. Fler matcher att se. Vilket alltså slutade i att fyra asiatiska lag (2 sydkoreanska, ett indonesiskt o ett kinesiskt) får læmna in handduken o fara hem. O det var alltså inte bara førlorarna utan bægge lagen i læggmatchen. Ja, himmel. Kinesiska regerringen tar avstånd från dem o sæger att de ær osportsliga o ett hån mot sin publik. Jaja, kanske de menar det. Læggmatcher ær øverjækligt. Det ær en sak i exempelvis skidåkning om ledarna ær øverlægsna. Då kanske de kan kosta på sig att ta varann i hand o køra samtidigt øver mållinjen... Annars vete fan.


Åsså øver till nåt heeelt annat. Inger kom o stack Fremover under næsan på mig i morse. Se hær. Astrids barn. De hade ett o ett halvt uppslag om Astrids filmbarn och vad de gør idag. Ni vet væl vem som spelade Jum-Jum i Mio min Mio? De andra, som Inger Nilsson o Maria Johansson (den supersøta) kænner ju alla till. Åtminstone hær. Eller i Sverige menar jag. Men Jum-Jum? Eller han som hade manteln på sig? Han ær lite større æn så :) Det var ju Christian Bale. Batman. Jag ær så glad åt att han gjort Batmanfilmerna før jag gillar honom. Idag. Han gav mig hyperrysningar en gång i tiden efter sin roll som den illeræckliga (f'låt alla illrar, er gillar jag bættre) citymuppen som mørdade folk på det mest gruvsamma sætt i American Psycho. Jag børjade læsa bøckerna (boken?) en gång i tiden då vi tyckte den på ScandBook men fy før den lede, sæger jag. Jag slet boken i delar o kastade bort den. Vidrig ær bara førnamnet. Han var verkligen ett psyko.

Men den rollen har han skalat av sig (o mig) med sina filmer om den bevingade hjælten. Puss.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards