Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

zlatan

Av Kvasthilda - 22 augusti 2012 12:31


Jag har läst ut boken nu. Kunde inte lägga ifrån mig den mer än den stund jag var tvungen att sova natt. Man måste ju sova! När jag vaknade hörde jag regnet slå mot fönsterblecket så ännu en förmiddag låg jag kvar i sängen med en bok under näsan. Jag pratar om Twice as Hot av Gena Showalter. O den slutade som jag förväntat mig - o hoppats på. Lyckliga slut ska det vara i mina böcker. Punkt o slut. Annars ska jag ha nästa bok som talar om ifall det ordnar sig på nåt annat sätt. 



La ifrån mig den o tittade på de böcker jag har liggandes på nattduksbordet. Hmmm. Kanske ta itu med den där Brown-boken jag en gång började på men som jag aldrig kom in i? Hans...ehhh tredje bok om professor Langdon. Den förlorade symbolen. Köpte den när den kom ut, väntade med att börja läsa den och kom aldrig in mer än ett kapitel. Eller två. Minns inte. Måste nog börja om igen. Lustbader's Öga för öga? En Bourne-bok. Visserligen är det Robert Ludlum som skrivit de första böckerna om Jason Bourne men av nån anledning är Eric van Lustbader involverad i dem också. Måste kolla upp det där. Är Ludlum och Lustbader två personer eller den ena pseudonym för den andra? Lustbader skriver också bra böcker. Ahaaa. Nej förstås. Ludlum dog 2001 och Lustbader fick ta över Bournes äventyr. OK. Jonathan Ryder och Michael Shepherd är däremot pseudonymer för Robert Ludlum. 



Eller ska jag ta itu med Det som du inte såg? Patrik Sjöbergs biografi? Steve Jobs? Zlatan?

Hur som haver, det guldfärgade omslaget drog i mig o jag tog upp den. Boken om Zlatan. Hans kritikerrosade självbiografi. Åtminstone har alla jag kommit i kontakt med som läst o lyssnat till den fascinerats av hans berättelse. Kritiker eller inte. Supersmart Readers som Belle kallar oss läsare. Alla förtjäner ett superhjälte-namn. Eller ja. Egentligen är det väl Gena Showalter som skriver det men slutordet var Belle's (Twice as Hot). Med reklam för "kommande" böcker av Gena. Alla redan lästa. The Darkest Passion, The Darkest Lie och Intertwined

Nåväl. Zlatan. Jag är Zlatan Ibrahimović - Min historia. Har läst första kapitlet och även om punkterna inte följs av ett mellanslag innan nästa mening är den fängslande. Jag hör nästan Ibras röst när jag läser. Den där Rosengårdsskånskan han besitter. Hudlum. Nä, inte Ludlum utan hudlum. Bum. Men ändå med ett hjärta nånstans där inuti. Det får nog bli den boken nu ett tag. Tänk att fotboll kan vara så intressant?



 
 
Ms. T

Ms. T

22 augusti 2012 14:41

Det är inte lyckliga slut i ALLT som jag läser eller skriver själv. Men det är bra med en "öppning" för i slutändan (i alla fall i det jag själv skriver) kan det ändå leda till NÅGOT positivt. Det gäller där också att kunna "läsa lite mellan raderna"!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards