Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Kvasthilda - 18 januari 2012 10:30


Ibland är det bra. Ibland undrar man hur fan de tänkte, de som uppfann snoozen. Idag är en sån dag jag funderar över det senare. Fast jag egentligen inte alls behöver kliva upp tidigt. Satte klockan på ringning halvåtta. Börjar jobba vid åttasnåret i morgon o tänkte vara sådär lagom trött ikväll o därför kliva upp i någorlunda arla stund idag. Somnade om. O somnade om. O somnade om. Vaknade givetvis till däremellan varje gång klockan skrek. Tryckte till Snoozeknappen o vände mig om lika ofta. O somnade mellan varje snooze. Hur ofta ringer den? Var sextonde minut? Var sjätte?? Nio minuter mellan? Har inte en susning. Men jävlar i min lopplåda vad den ringde. O ringde igen. Snooza mig hit o snooza mig dit. Inte behagade jag öppna mina gröna. Låg o drömde om Damon o vem fan vill vakna då? Efter en dryg timmes snoozande tryckte jag in Stop-knappen.... o vände mig om. Varmt o gott under täcket. Mmmmmmm... Damon, var är du? Äh, ska man kliva upp? Efter en tjugo minuter eller så ställde jag om klockan på 0900. Somnade givetvis igen. O vaknade än en gång av ett ilsket skrikande strax till vänster om huvudet. Gaaahhhh... Snooze. Tände lampan. Var väl fasen om man inte skulle kunna vakna nu då? Somnade IGEN! Nästa Snoozning tryckte jag in Stop igen o satte mig upp... Kallt. Nä. In under täcket igen. Men se där. Somande inte om.


Tog i stället fram boken jag läser - givetvis Vampire Diaries. Måste ju se hur det går för Damon. O tjuriga Elena. O sotiga Bonnie. O de andra. Tyvärr har vi bara första boken i den senaste (sista?) trilogin. Kråkan beställde den bakom ryggen på sin mor. Vad blir det...? bok åtta? Första omgången är väl fyra böcker. Var tre, men hon skrev en fjärde, L.J SMith. Sen X antal år senare skrev hon tre till. Mystiska böcker där våra heroiner o hjältar vistas bland demoner o elaka kitsune o annat underligt i en annan dimension. Nu är de tillbaks i Fall's Church (Inte Mystic Falls som det heter i serien - det är nån annan del av samma plejs. Eller så. Det där har Kråkan mer koll på än jag) o allt ska vara återställt efter Klaus' härjningar. O Kitsunenas. Men med allt som är övernaturligt och not-så enkelt är ju inte fallet detta. Riktigt. Förstås. The Hunters del ett: Phantom


Så där befinner jag mig nu. Mitt emellan en fantasivärld, suktande efter Damon och min icke intagna frukost. Har fått i mig en kopp kaffe i alla fall. 

Av Kvasthilda - 18 januari 2012 09:00


Tema nr 243 Rost

18/365


Det är så sällan jag hinner ner på stan o fotografera något så jag passade på när vi hade en av våra teoridagar i Folkets Hus. Jag har haft Rost som fototema förr och nämnt Kafé Rost. Nu fick fiket hoppa upp ett steg o bli mitt tema här. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards