Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

gudons grödor

Av Kvasthilda - 30 januari 2013 14:35


Gudons gröna dalar. Eller gudars skymning. Trött. Igen. Blev intensivt jobb igårkväll med klargöringen av två iskalla lok. De stod utomhus, förvisso vid lokvärmeposter men de var ändå iskalla o värmen funkade inte i den hytten kollegan skulle köra från så allt var isandes kallt. En växel krånglade och ville inte gå till men det var en medväxel o den gick emot när jag klev o hoppade på klotet så det var bara att smyga förbi med loken - vilka hjälpte till att knuffa den på plats. Andra växlar får man inte köra i om de inte är i kontroll men det här är inte en sån växel. Tack o lov - annars hade jag väl stått där än! Den låg så tät o fin efteråt. 

Det har kommit mycket snö i Narvik. Kom ju massor i november men allt tinade bort före jul o har knappt synts till efter det. Nu i veckan har det snöat i hela Norrbotten och väg E10 har ju varit stängd fler än en gång - pga snö o blåst. O än trillar det ner stora flingor. Det var snabbröjt i Narvik, på trottoarer och vägar. Snöplogkanter på över halvmetern. Mycket snö på bangårdarna. O framför allt nere i lokstallet. Snöplums. Tittade i sandboxarna o tackolov var de fyllda till brädden redan! Plumsade runt nog mycket mellan loken utan att behöva släpa sandsäckar mellan stallet o dem. 

Efter det tog det en stund att varva ner o jag somnade väl efter ett-halvtvå nånting o vaknade halövt medvetslös när klockan ringde strax före sex i morse. *gaaaaaahhhhh* 

Länge sen jag varit så trött! Men jag kom hem i alla fall med lok o vagnar i ett stycke. 

Nu har jag en fridag att varva ner på - med ett årsmöte ikväll innan vilan tar vid.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards