Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

en av tolv

Av Kvasthilda - 31 januari 2013 12:02


Tiden går. Alldeles för fort ibland. Januari är strax till ända. Årets första månad. 

Mycket snö har det kommit. Myyyycket! Tillome Narvik har återfått sin vinterkostym. Det har varit lite ont om vackra vita vidder där. När jag kom ner häromkvällen hade lastbilar fullt upp med att köra uppskopade snöhögar - antagligen ner till hamnen för att dumpa det i fjorden. Det gjorde de förra året när det var dags att vårrensa By1 från alla snörester. Mycket skit som följer med ner i vattnet där. O där folk står o fiskar. 

Det är inte så kallt idag så allt det där vita är nog snart borta i Narvik och utbytt mot ishalka. Det blir jävelusiskt halt i den där hålan. Isgator. 

E-pigan packar o packar o packar. De flyttar snart. Trist. För mig. men kul för henne,. Äntligen få nåt eget. Eller nästan eget i alla fall. Helt eget är det inte. De hyr i andra hand via en annan Kulle. 

Tänk om Kråkan kunde ta sitt förnuft till fånga o flytta ut också. Trots hennes tre år hemifrån har navelsträngen tänjts igen. Inte från mitt håll för hon är mer än välkommen att söka sig nåt eget. Jobb då först o främst. Voj Voj. Älskade barn. Vuxna barn. Men barn förblir de. Mamma kallar fortfarande oss för "förbaskade ungar". Hon blir åttio i höst. Mormor blev över nittio o likaså farmor. Deras gubbar trillade av pinn tidigare. Farfar var sjuttioåtta. Morfar åttiosex. 



Oj, kaffet är visst klart - för länge sen. GK är inge' kul.... De här herrarna o damerna ovan skulle nog aldrig använt en perkulator. De hade kokpanna. Undrar om farmor hade en kaffebryggare på gamla da'r? Jag ärvde hennes elvisp. Nä, vill minnas att det var en petter i aluminium med rött lock. Ja, inte elvispen då. Så förvirrad är inte ens jag. Än. Pratade ju faktiskt kaffepannor o arvegods.

Kanske bäst att ta lite av det där aforementioned javat o få skallen i ordning. Eller nåt :) 


 
 
Ms. T

Ms. T

1 februari 2013 13:13

Redan 1 februari.../ MINA mor- och farföräldrar är ju också borta sedan många år och farmor hann jag aldrig träffa.Farfar blev 76 (hann inte fylla 77), farmor hade ungefär 1 ½ månad kvar till 61, morfar blev 83 (knappt 2 månader till han skulle fylla 84) och mormor blev 81. Sedan har ju pappa inga syskon kvar. En kusin på pappas sida blev bara 50. Min äldsta moster (av 2) gick bort i november 2010./ Sitter och småler åt "...Så förvirrad är inte ens jag"

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

1 februari 2013 16:06

:D

 
Ingen bild

Gunnar

2 februari 2013 22:59

"Än." :))

Kvasthilda

3 februari 2013 10:20

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards