Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Kvasthilda - 5 juni 2013 19:02


Eller nä. Te o kakor. Tekakor. Jag VISSTE att jag sett ett grönt rooiboste. VISSTE det!!! Rooibos o grönt går liksom inte ihop. Rooibos är en röd tesort. Eller naeh. Inte alls. Teblad ger te, rooibosblad ger rooibosdryck. Rooibos är en sorts röd buske man torkar bladen och brygger en dryck likt te. Hur som haver tänker jag fortsätta säga att det rooibos jag dricker är ett te. Sådeså. Ofta blandas det med nån form av teblad också. Men ja. Tillbaks till mina tepåsar. Hittade det här på en butik i Falun. Höll på att passera den men vände o nä-fan. Den ska jag ha. Det där med vanilj o päron är väl... jaja. Men teet är gott. Det brygger ett grönt te som går över åt det röda hållet när rooibosen verkar. Ser lite skumt ut. 


Green Tea & Rooibos 


Åsså ska man ju ha nåt till téet. Vi skiter i kexen o tar nåt annat. Varför inte chocolate chip cookies? Eller chokladbitskakor med torkade blåbärsbitar? O en del tranbär. 



 Jennis Blåbärssymfoni. 

Vackert så det förslår. O gott! 

 

Av Kvasthilda - 5 juni 2013 09:00


Tema nr 298 Strategi

156/365


Nåväl, är inte det en strategi och devis att leva efter och följa? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards