Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Kvasthilda - 21 juni 2013 18:25


Sitter o väntar på SysterYster. Är i valet o kvalet om jag ska sprätta en öl under tiden eller om jag ska låta bli. Vet inte om jag sover hos mor o far inatt eller följer med till tänger. Tror på det förra. I morrn invaderas huset av bröder med familjer. Störstebror o Svägerskan kommer upp från Gräsö eller Östhammar. Tove o Mattias kommer med kottarna. Linn o Erik kommer däremot inte. Lilla Astrid går emot alla babyprinciper i världen o gallskriker så fort man sätter henne i en bil. Lite långt från Skåne i det fallet kanske... Fast jag hade ju gärna sett senaste underverket i La Familia live o på egen hand. Eh, med egna ögon.

O apropå La Familia. Tony är död. Tony Soprano. Sopranos överhuvud. Eller snarare killen som spelade honom. James Gandolfini. Jämngammal med Gubben. 51 år. Rest in Peace.


Håll i hatten. Efter en dag i Säterdalen med majstångsresning och knallblå himmel, drar det nu ihop sig o det blir nog en något kylslagen afton. Midsommarafton. Vi åker till Karusell o grillar lite i alla fall. Ha'de!

 

Av Kvasthilda - 21 juni 2013 09:00


Tema nr 284 Sommaräng

172/365


En sommaräng alldeles utanför knuten till SysterYsters hus. På ängen växer ängsklockor, ängssyra, hundkex, lupiner, prästkragar, smörblommor och en hel del annat. Undrar om man får ihop sju sorters blommor att lägga under kudden inatt? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards