Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Kvasthilda - 8 juni 2013 17:46


En lång och väldigt upptagen dag men till slut hittade SysterYster och jag lite tid att kryssa :)


Vi började i ett grönt Mariannelund, nej Margretelund. Inte lätta att hålla isär de där kungligheterna - såhär på yngsta sessan bröllopsdag. Olle Adolphson. Grön kväll i Margretelund. Så var det.


Vi får hoppas att Chris inte säger Ta mig tillbaka nu. Eller kanske Madde gör det när det är dags att återvända till USA och starta deras egna lilla menageri av arvingar? Arvingarna var de som spelade och sjöng för andra kryssadressen idag. Låten är sprillans ny och nominerad till årets Guldklaven.


Vatten, vatten bara vanligt vatten. Kan det har varit Water Music av Händel? George Friedrich Händel.


Vatten behövs också för att ekar ska må bra. Balladen om Eken sjöngs av CasjaStina Åkerström. Hennes far Fred har sjungit den och många andra melodier av Ruben Nilson.


Svenssons Treooo och Monika Bring med sin vita saxofon spelade en melodi av Benny Andersson. Den har vi hört förr. Vår sista dans. jaja, det var ju inte det andra plågoriset - som kanske följer på dansbandskvällens sista spelning. O nä, den nämner jag inte. Det blir för ledsamt. Men Madde kan säkerligen säga just det - just nu.


Sad song då.... Äh, Elton John. Sad songs say so much.


Nästa herre. Han bodde tvärs över gatan, där jag alldeles i detta nu, sitter. I kvarteret mitt emot finns Ernst Rolf-gården där det idag serveras kaffe och annat. En är för liten och en är för stor. O motsatserna vi söker är då förstås liten och stor.


Då hör jag fåglar sjunga, marken börjar att gunga
Jag antar att det är lite märkligt, men verkligt, oh, whoa, whoa, whoa!
Håll mig och lova mig, stanna världen en stund


Människor hurrar och humlor surrar
Pedda peddar, Gurra gurrar
Anders andrar, Niklas nickar
Lennart lellar o Leffe leffar
hajen hajjar o soffan soffar
Eva evahahaaaar

aaaaa


Stanna världen en stund!

Detta tyckte herrarna Glenmark, Eriksson och Strömstedt. Dvs GES.


Tråk o trök. Både SysterYster och jag tycker att Ted Ströms låt är så ofantligt tråååååkig. Har inte sett serien den kom från heller. Lars Molins Tre kärlekar.


Sen fick jag ett sån't där, say what?-ögonblick. Nästa artist tävlade i Mellon 2010 med den här låten. Ehhh va? NÄR var hon i Kiruna o tävlade då?? Himmel o bananplättar. 2008. Det är FEM år sen!??? Då hette låten That is Where I'll Go o lilla Sibel tog revansch på hela IDOL-cirkusen - i sin aprikosa klänning fladdrande på scenen med hjälp av Carolas vindmaskin. 2010 hette låten Stop och det tog det. Hon blev utslagen i sin deltävling. 


Längesen vi hade nåt med Beatles i krysset. O det hade vi förvisso inte idag heller. Men det var deras All You need is Love som spelades för nästa kryssadress. O så är det väl just idag. Kärlek. Kärleken är det största av allt. Eller vad var det han sa förra gången en svensk sessa gifte sig. Eller "han" gifte sig med en sessa. Han, som i Daniel. Undrar om Chris är lika sappy-söt?


Don't Chain My Heart. Eller jo. Det hoppas jag de gör. Men Toto ville inte det.


O med de hjärteknipande raderna slutar detta kryss en dag fylld av kärlek. O jag har inte sett en minut av det. Eller en enda klänning. Inte en tår har fällts. Kanske det går i repris? De säger förhoppningsvis Ja, även då! Eller I do

Av Kvasthilda - 8 juni 2013 09:00


Tema nr 343 Vit

159/365


Med all den snö vi har i mina hemtrakter så många o långa månader om året, är just vit den färg jag kanske har lättast att fota. Dock struntar jag i allt vad vinter heter o tar ett vitt staket i stället. O det är alldeles nymålat. En farbror tillbringade några dagar i slutet av maj/början av juni med en liten dalaradio och en pensel o en burk vit färg för att fixa till staketet i bild. Fint blev det! Vitt o fint. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards