Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

nä nu %&!%&!?!

Av Kvasthilda - 3 juli 2013 02:25


Asså. Jag blir vansinnig. 


"Många har efterfrågat möjligheten att gilla inlägg. Nu finns äntlingen den möjligheten!"

(o felstavningen följde med från bloggplatsens nyheter) 


O JAG har inte efterfrågat den. O framför allt inte efterfrågat en jävla Dela-knapp/länk. Fuckjo. Jag har valt att inte dela min blogg med facebook. Att folk kan kopiera länkar o dela den vägen är en sak men en förbannade jävla delalänk.... Nä. Vill inte ha. O hittar ingenstans att ta bort den. Om jag vill vara "anonym" så vill jag. Sen spelar det ingen roll att bloggen är genomskinlig för alla som känner mig. JAG vill kunna välja hur den ska delas. O vad jag ska visa. Nu är också plötsligt alla kategorierna tillbaks vid varje inlägg. Det har man kunnat välja bort förut. Tills idag. 

Varför ska jag tvingas på en massa grejer? Utan möjlighet att välja om jag vill använda det eller inte? Jag är ingen "röstfiskare". Som jag sagt förut. Jag bryr mig inte om jag har femton läsare eller tretusen. Vill inte. 

Kärringen mot strömmen. Obstinat. Bakåtsträvare. Nä. Inte det. Men gärna det andra. *grrrrrr*


 
 
Ms. T

Ms. T

3 juli 2013 10:25

Håller med Dig till 100 %. Man måste absolut kunna VÄLJA. Först hittade jag inte platsen att kommentera på heller, men den finns ju längst ner nu. Skall gå in och se om det går att ta bort.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

3 juli 2013 20:59

Jag har aldrig ångrat att jag inte skaffade mig ett fb-konto och ju mer jag hör om det, desto sämre verkar det. Det kopplas till allt, tamigtusan, ALLT! Jag gör dig sällskap mot strömmen.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Kvasthilda

3 juli 2013 22:13

Nja. Jag gillar Facebook. Har exempelvis hittat mina kusiner som jag sällan eller aldrig pratar med. Däremot vill jag kunna välja hur jag ska dela min blogg och jag har aldrig varit intresserad av att ha den på FB. Nu kan vem som helst klicka på den där Dela-länken så delas den på Facebook. Den har delats förr men det är alltid nån som väljer att INTE dela när man måste göra det genom att kopiera länken. Nu är det bara ett klick bort.
Du har så rätt annars. Överallt ligger det Dela-länkar idag.

 
Ingen bild

Ms. T

4 juli 2013 14:47

Jag har i och för sig kommenterat, men håller ju med er båda./ Det är ju helt fel att man inte skall kunna VÄLJA. Om man vill vara mer "anonym" (det finns förstås en ORSAK till detta) måste man ha rätt att få ha det så. MÅSTE helt enkelt gå att välja bort den där "Dela-funktionen. Annars blir det bara för ODEMOKRATISKT. Men har annars inget större emot Facebook då man kan få kontakt med folk man annars inte träffar så ofta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards