Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Kvasthilda - 24 juli 2013 11:04


Go'vädret fortsätter. Blå himmel o strålande sol. Så skönt! Man tror knappt det är sant när man slår upp ögonen o himlen fortfarande är blå. Tyst min mun. Kanske jinxar det där!

O Maken han laddar sina skott. Eller skott åt sig och andra. En av kollegornas sambo är just här o hämtar upp sin beställning. O hans rygg fixar inte att sitta vid laddbordet. Ryggskott. Nä. Han har inte ryggskott men det onda känns säkert så.

Katterna fick spatt igår. Pigan lånade hem Tyra en stund för att  se hur det skulle funka med Luna. Funkade inte alls. Luna var helt vansinnig o fräste o hytte åt Tyrisen. Hon, i sin tur, låg o tryckte intill ett element. Hon H A T A R transportburen. Det går inte på något sätt att lura in henne i den. Aldrig i livet, skriker det i hennes ögon. De fick in henne i den. Sen ut o åka bil, som är det näst värsta man kan råka ut för, som en liten Tyris. Åsså hem till en äcklig liten kattunge som inte har nåt som helst hyfs. En plats man inte känner till. Åsså sen in i den där jävla transportburen igen för ännu en traumatisk resa hem. Hem till människorna man känner o framför allt platsen o saker man känner igen. Hon smög in i Kråkans rum (som redan hade lagt sig, och förmodligen somnat). Efter en stund kom de utflygande, Tyra först o Neo efter. Neo hade antagligen känt Tyras oro o nyttjade den till fullo i en av sina dampiga mobbarattacker. För han mobbar Tyra ibland. O det frästes o snästes. Jag slet tag i Neo o slängde in honom till Kråkan. Tyra bar jag upp på översta hyllan i klösträdet. Hennes favvoplats i huset. Där sover hon stora delar av dygnet. Borstade tänderna o lullade på en stund. När jag skulle gå o lägga mig var hon borta från stolphyllan. Nu ligger de intill varann o sover på Kråkans säng. Skönt att det går över och att de oftare är sams än inte. 

Jag är hungrig men måste jaga ut gubbarna ur köket först. Häck Väck Vällingsäck. 

Äh. Det hjälpte inte. Får väl vänta ut dem då. 


Underbara, livsbejakande sol. Klockan är några minuter efter 22. 

Av Kvasthilda - 24 juli 2013 09:00


Tema nr 135 Invigning

205/365


Jag var inte där när de "invigde" salladsbaren men det är himla kul att de fått dit en. 


  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards