Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

grått

Av Kvasthilda - 31 juli 2013 12:02


Gråväder idag. Nåja, lite regn är bra för potatisen. O Junior lämnade bilen hemma. Alltid problem med logistiken när vi jobbar helt olika tider allihop. Men han cyklade idag. Fantastiskt. 

Jag skulle behöva få min cykel fixad o envettig korg till den. En kollega har skaffat en stor o bred cykelkorg till sin där hon rymmer jobbsäcken. Den tar ju upp en massa plats. Å tyngd. Man kan inte ha den på ryggen. Inte medan man cyklar. Inte att rekommendera. 

Skulle ju haft Fridag idag. Tjena Hyena. Än en gång ringer PsfT "Kan du hjälpa mig?" Vaddå MIG?!????? Ett besätta turen, ja men inte fan är det hans tåg. En sväng till Vaskivouri ikväll. Blir trångt i kuren. Alla tågen går, som jag förstått det. Om han nu lyckades få tag i nån att köra de andra. Då blir det trångt i kuren. Förvisso är det ett bord där med fyra stolar och en soffa och en säng men nu är man så jävla van att häcka ensam att det blir konstigt att dela utrymmet med nån annan. Sinnessjukt. Eremiter. I PII finns det två kurer till oss. Där är vi oftast bara en. Förare. Växlingspersonal finns det ju. Har inte varit där mer än en vaken natt så jag vet inte hur det funkar därnere. 

Åsså är InfraNord där o jobbar. En kompis till Gubben skrev o beklagade sig på fejjan igår :) Jobbet skulle vara så mycket enklare om det inte gick tåg. I morrn jobbar vi eftermiddag för på förmiddan gick det ju inte. Blir ingen skillnad. O idag kommer jag o stör dem. Och i morrn. Lokförarjävlar som Maken alltid kallat oss. Alltid i vägen. Kör sönder o förstör :) Vilken tur att vi håller er med arbete ;) 

Undrar om man ska packa ner lapptoppen idag då kanske? Fortsätta eremitlivet? Eller bara ta en bok o högtalarna alt. hörlurar för att lyssna på boken? Decisions Decision. Får nån timme på egen hand därnere. 

Gäller att komma ihåg att ta modemet om jag ska surfa... Kan bli lite trist annars. Om jag inte kommer ihåg mina fotodiskar osv... Nånä. Sätt fart nu. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards