Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

det som kallas livet

Av Kvasthilda - 28 augusti 2013 18:28


Min Mor ringde för en stund sen o ville berätta något mindre roligt. Jag tänkte sätta mig o äta men vill skriva av mig lite innan. Min älskade SvägerskaTvå dog idag. Bara sådär. Golfbror o Pappsen hade varit ute o jobbat i trädgården, Broder på taket o Pappa bland buskar o träd. Svägerskan gick in för att fixa lite saft o Pappa for hem för att äta lunch. När han kom tillbaks, gick han runt huset o fortsatte jobba med det han pysslade med innan. Ingen av dem funderade mer på det då, att hon inte syntes till. Då hon jobbar inom sjukvården kan hon ibland bli utringd så Pappa antog att det var vad som hade hänt o de jobbade vidare. När Broder var klar på taket gick han in via garaget och kom sen ut o frågade Pappa hur länge sedan det var han sett henne (bilen stod i garaget antar jag). -Tja, måste ju vara ett par timmar sen. Minst. Hon låg då på golvet inne och var redan livlös. Inga upplivningsförsök lyckades. 

Jag har gråtit en stund, ringt Maken o pratat med avkommorna. Ett par av dem åker ju ner till Dalarna nästa vecka. Det kanske blir begravning för dem då. Inte riktigt vad som stod på schemat men så är livet. 

Hennes mamma dog också knall och fall. Hennes far var sjuk i många år och honom hann de liksom ta farväl av eftersom tiden gick, men mamma bara försvann en dag. Poff, så var hon borta. 


Vila i frid, Du vackra och underbara Kvinna. Du kommer att fattas mig. 

 
 
Ingen bild

Gladan

28 augusti 2013 19:44

Så oerhört sorgligt, grymt och orättvist. Många kramar till dig!

Kvasthilda

28 augusti 2013 20:15

Tack Söta Du

 
Ms. T

Ms. T

29 augusti 2013 14:50

Jag förstår verkligen hur Du känner./ Har ju själv upplevt en stor förlust i år i och med pappas bortgång i mitten av april./ Påstår inte att jag aldrig mer kommer att gråta av sorg och saknad. Det VET jag att jag kommer att göra, men tycker ändå att jag har hittat en del fina vägar att hantera sorgen och saknaden på. Det känns åtminstone LITE lättare ibland. Pappsen är ordet. Låter mjukt och gulligt. Kram

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

29 augusti 2013 16:25

Tack Söta Du o Kramar tillbaks!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards