Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

lapp på lapp men ingen søm

Av Kvasthilda - 28 september 2013 18:59


En strålande vacker dag har vi haft. Mycket har hænt. Inger har haft besøk av nån galning med kniv på hotellet. ville ha ett rum på kredit till måndag, då han skulle få løn. Jojo.... Finns det nån toalett? Jo, två trappor ner. Inger hørde honom spola vatten o snoka runt dærnere i 35 minuter så hon gick in på kontoret o ringde polisen. "Den ska du ikke slæppe in i huset". Førsent. Han var redan inne då. Han førsvann en halvtimme innan jag klev upp idag så jag slapp konfronteras med honom. Inger ringde som sagt politien o de kom o plockade upp honom. Hade tre datorer o en jættekniv i en kasse, sa Inger.

Jag gick in på mitt rum med frukosten Jan så snællt gjorde i ordning o melodikryssade. Sen skulle jag ut på stan o køpa garn åt Kråkan o hennes bandknyterier. Då hade knivmannen varit førbi igen så polisen hade væl bara tagit in honom o fått hans uppgifter o slæppt honom igen utan datorer o kniv antar jag. Sur som fan, passerade han då hotellet (polisstationen ligger længre ner efter gatan) o tømde ut en massa sopor kring hotellet. Snusksopor vid køket och lite kartonger o annat pappersskrot vid entren. Inger hade ju låst dørren så han kom inte in. Spænnande liv detta hotellivet ibland.



Øde bangård. Mitt tåg blir sent idag. Står i BALOn før tømning o de kan bara tømma en viss mængd åt gången før banden går inte fort nog. Fullt i silona dærute! O kommer jag inte ivæg i rætt tid blir det inte føre åtta. Nå. Inte hela værlden. Den førseningen hinner jag sækert ta igen innan jag ær hemma. Eller så blir det øvertid.

PsfT ringde o bytte skift på mig i morrn. Han jobbar en LØRDAG!! Fanastiskt. Det ær en av våra nya som inte har fått LK-bangår'n æn så han får ta Northland o jag ÆllKås tåg. Men så synd då. Vet inte vad det gør før min tid o ersættning men det blir ju ett trakt hur som helst.

O har sett schemat før oktober. *GAH* Vilket skitschema. Tror det var fem turer till Narvik (brukar ha MINST åtta, nærmare tio) o sen var det en jævla massa SVV o GV på schemat. Fy fan før den lede. O en PII-svæng. En sen svappis o två tidiga på varann o en skitjobbig narvikstur o TRE jævla Gællivareturer på raken. O de ær tillbaks i den førbannade vintertidtabellen igen. SKIT SKIT SKIT. Om vi hade fått behålla sommartitabellen før sødergående tåg hade det varit SUVERÆNT men nu ær det avgång mitt i skiftskarven igen vilket ær bara ett jævla .... skit.

Ingen vila. Alls.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards