Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

voj voj

Av Kvasthilda - 16 januari 2014 11:34


Det är varannandagsväder här. Kallt som fasen häromdagen när jag var på väg hem. På fridagen igår snöade det o tempen var moderata minus 13. Typ. IDag är det under -25 igen o isklar himmel. Solen skiner. Just nu. O mitt tåg till Norge är inställt. ALLA tåg är inställda utom eventuellt 22. Som är norskt. För norsken som kommit ner med 11 eller ev pass 13 ska ju ha det hem så det satsar de på att köra. Vilket innebär att mitt tåg hem från Narvik ska gå. O jag måste passa med 22an upp. Vilket i SIN tur innebär noll o ingen sömn inatt. Om jag inte lyckas svimma av i bakhytten. Där det antagligen redan sitter nån annan passåkare. Nä. PsfE skulle höre med norskarna om deras passåkare från ettan eventuellt kan ta ner det. Men då är säkert deras tåg i morrn inställt så då sitter vi där i alla fall. Nä. Det blir nog så att jag kör det. Varför kör inte vi våra hemvändande tåg upp o norskarna sina? Det passar inte med tågvändningarna o våra tider. Nä. *suck* 

O idag av alla dagar det här året. Det är ju så många dagar passerade redan.... Hahahahaha. Nä, men den här damen vaknade med årets värsta huvudvärk. Igen. Var länge sen. Lääänge sen. Andra dygnet nu. (Sådär apropå dagens 365a..) O igår visade det sig varför. Förbannat. Kan inte den där fortplantingsmaskinen gå i pension för alltid snart? Vad fan ska jag med den till? Också ett tag sen, så den är på utgång men just nu fungerar den igen. O Maken studerar andra maskiner i teven. Cashewnötstillverkning. Eller tillverkning. Det var väl inte rätt ord. O peameal bacon. Eller kassler på svenska. Utan paneringen. Fast de använder inte ärtmjöl idag utan majsmjöl. 

O där börjar så smått tabletten göra verkan. *skönt* 

Då är det bara att vänta på besked då. Blir en låååång dag det här. Fast jag tillbringar ju hellre en lång dag hemma än på ett krånglande godståg som så många gjort den senaste veckan. Fy fan för godståg i den här kylan. *burr* 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards