Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2014

Av Kvasthilda - 12 april 2014 09:00


Tema nr 250 Rött & Gult

102/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 11 april 2014 21:16


Dotra har varit hos mig idag med katt o unge. De ska fixa ventilationen hos dem o det väsnas en del när de borrar hål i gamla betongväggar så hon tog med sig både löpkatt o bebis idag. Katterna bråkade hejvilt. Tyra o Luna hatar varann ännu o Luna jagade Neo genom lägenheten, mer än en gång. Ett jäkla liv. O som sagt. Luna löper. Dags för snöpning! 


O Lillgossen är sex månader gammal idag! Lille Ollivander har redan funnits hos oss i ett halvår. Makalöst. 



Av Kvasthilda - 11 april 2014 09:00


Tema nr 315 Triss

101/365


HooHoooo.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 10 april 2014 09:00


Tema nr 79 Glitter

100/365


Apropå gårdagens glittrande discokula. Jennifers klänning glittrar som bara den. 
Red Carpet JLo iklädd en dockversion av Zuhair Murads klänning. 

Glitter och Glamour. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 10 april 2014 07:05


Menjahaja.... Lång natts färd mot morgon. Men nu är morgonen här. Nu då? Orkar man gå på arbetstidsutbildning? Behöver jag en till? Kan aldrig skada. Men frågan är om man orkar. Kanske nu klockan åtta men knappast till två. Om jag inte lyckas krypa i säng o sova en stund innan? Njae. Trött eller inte trött? Jo. Trött är jag men så trött att kunna sova? Det vete sjutton. 

Katterna anföll mig när jag kom hem. De har ju varit ensamma hela natten. Kråkan har rattat en bil till Långa Träsket med sin far på passagerarsidan igår eftermiddag. O kattfan har snott en toffel. Var är den andra? Letade högt o lågt innan jag öppnade sovrumsdörren o tittade. Jodå. Den var där. Han måste ha smitit in i sovrummet o snott en i ett obevakat ögonblick. Maken är för långsam o Neo alldeles för snabb. 

Isvindar ute idag. Satana vad kallt det var på KIA. Men nu skiter jag i det - för nu är jag hemma. 

Nä, det kanske blir att nanna kuddee i alla fall. Lite sliten. Känns så dumt att sova bort en hel dag bara! Eller ens en halv dag. 


Av Kvasthilda - 10 april 2014 00:30


*bleeeeerk*

har sovit sådär en fem timmar. Eller fyra o en dryg. Eller fyra o en knapp. Typ. Har sovit i alla fall hur många minuter av detta dygn det nu blev. 

Fick ett mess från pigan. VILKEN vårdcentral hör vi till? Å fan. Vet knappt vilken vi tillhör. Men hon har nog samma... 

Nu ska jag hem o sova. Eller nåt. Fast det blir först framåt åttatiden. Tåget var visst sent ner till hamnen - det jag ska ha tillbaks. Det ska lossas o sen lastas men det verkar bli någorlunda i tid trots allt. Danne ringde just. 
Nåja, runt halvtvå då. Taxi var god dröj. 

Morrn. 


Av Kvasthilda - 9 april 2014 09:00


Eget tema nr 10 Dans

99/365


Pole Dancing. Fick mig ett skratt när jag kom in i rummet o såg exakt vilken typ av pole dance det var. Fast nallen som dansar vid stolpen är inte med. Men discokulan snurrar i taket! 


Rum 219 Pole Dancing av Christine & Natalie Close


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 9 april 2014 05:46


En lång natt. Somnade vid niopasset igår kväll. Har en låg febertopp i kroppen. Alldeles säkert. O en helvetes huvudvärk igen (o där hoppar kattfan på dörren). Svettas. Fryser. Svettas. Fryser. O snorar.
Asch. Ska kliva upp o slänga på kaffepannan så får jag se om jag fixar att köra till Narvik idag.
Morrn.

Å andra sidan. Vem vill dansa på rosor? Är inte de allra flesta fulla av törnen?

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards