Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

bananer i pyjamas

Av Kvasthilda - 26 juni 2014 10:30


Ja, vad säger man? Trött. Hungrig. O måste hjälpa dotra idag igen. Hennes sambo ligger däckad i magsjuka. Hon var ju själv sjuk igår men inte så farligt. Mådde pyton hela dagen o hade säkerligen feber men spydde inget. Det har han gjort inatt. Fyra gånger! Så det som nu är kvar i lägenheten måste hon fixa med själv. En säng att skruva isär osv. O ta reda på det som är kvar - som är mer än man tror när man börjar dar i det. 

Igår fick vi in deras porslin i köksskåpen så en del av alla kassar o kartonger tömdes. 

När jag kom hem möttes jag av en yr son. Han var brännande het. Tog tempen som först visade 36 o nåt. Nä. Definitivt inte rätt. Tog om tempen o det visade 37,5. Hans händer domnade bort o han mumlade nåt knappt hörbart så jag ringde sjukkollen - 1177 o de sa - AKUTEN! For in med honom o det tog evig tid. En sköterska tog en massa prover. Jag frågade om det var OK att vi for hem igen så kunde han ringa när han ville ha hämtning. ,3,17 kom det samtalet. Då lät han relativt pigg. 

Han berättade att läkaren var en skitsnygg fotomodell. Ahaaa.. Henne såg jag när jag gick ut! Hon hade skyhöga klackar. Nån passerade i korridoren utanför tidigare o vi trodde det var nån med träskor men såhär i efterhand insåg vi att det var damen med med de långa benen o ännu längre på de där klackarna! Hon ordinerade GOssen en klase bananer. Så nu ska jag fara iväg o hämta hans paket o köpa bananer. (hahahaha. O sen ta mig till dotra o hjälpa henne. Får väl se mig i himlen efter grillfesten jobbet har innan jag drar på jobbet. Kommer inte att hinna. MÅste ju äta o det hade varit ett bra tillfälle men jaja. Får se hur det går. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards