Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 september 2014

PANG!

Av Kvasthilda - 9 september 2014 21:53


Att det ska behöva ta sån jävla tid? Idag fick de första älgen. O en ko. Kanske samma Maken hade ko-rn på redan i lördags. Korna är ju inte så mobila utan rätt stationära. 

Jag har farit på en miniturné idag. For till Piteå för att köpa lite mattor till stugan. Dörrmattor. På Rusta. Hade siktet inställt på en innermatta ā la den jag redan köpt, men som var lite för liten, plus en sån ful i bast/barr/bark/kork eller vad-fan-den-nu-är-tillverkad-av. Den är inte rumsren i alla fall. Med Rustas egna tryck på. "En liten bit av Sverige". Med Lille Skutt på. Som inte är så liten. För Lille Skutt är ingen liten vit kanin utan en stor älgtjur. Typ de de egentligen borde skjuta! Som min Allra Käraste SysterYster passerade tidigare. Idag? Igår? Alldeles intill en älgvarningsskylt (-tavla?) gick det en bamsetjur över vägen. Stora o snygga horn hade han. Ett stiligt exemplar av Skogens Konung. Kanske likt Skutt? hON HANN INTE FÅ UPP MOBILEN FöR ATT TA EN BILD INNAN IDÉN SATTE SIG I SKALLEN FÖR sKUTT HADE REDAN PASSERAT VÄGEN. MEN jävla CAPSLOCK!!!! Ah, det får fan stå kvar. Hate it. 

Efter besöket i Piteå - med ett stopp på FD Barnens Hus som i Piteå heter... ehhhh... Barnens vaddå?? Hem? Lek? Båt? Äh. Inte Children's House, som i Borlänge. De är inte längre samma firma. Hade tänkt skrapa ihop lite stämplar. Fast det kanske jag inte fått i alla fall då jag köpte en vinteroverall åt Lille Ollivander. Vet inte om det funkar på kläder? Hur som haver, skorna skaver. O jäklar ja. Hans mor skickade en liten film. Skitungen dansar, klappar händer o lallar!!!! Eller åtminstone de två första. O idag reste han sig mot soffbordet, tog tag i fjärrkontrollen o glömde hålla i sig. Sen gnällde han för att han inte kunde stå själv. Gulleskitunge. 

Nåja, back on track. Åkte o hälsade på Storpigan i hennes hus. SÅ FINT hon har det!!! Neo kom ut o hälsade när jag kom o han blev glad :) Alltid kul! 

Vi gick ner till forsen som ligger ett stenkast från hennes hus. Buller o bång. O fint som fasen. 

For tillbaks till stugan innan det mörknade, fick besök av en av bröderna. Han berättade att jaktledaren varit tvungen att ta bort en hund idag. Men vafaeeeen? Lille busen Gibson hoppade ur bilen igår o gjorde illa benet. Så illa att han idag blev tvungen att avlivas. Ingen framtid som jakthund för honom. Lille godingen. Huff. Det är tufft att vara jakthund. 

Gibson. Det lilla yrvädret, Endast fyra månader blev han.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards