Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 september 2014

bleeeerrrrkkkk

Av Kvasthilda - 11 september 2014 19:59


Fan, vad det luktar kattskit. Nån av dem har just varit på lådan. Tyckte det såg ut att finnas mycket sand men de har väl inte skottat nog bra. 


Åkte förbi Kråkan på vägen hem. Satt hos henne nån timme innan vi båda åkte upp o hälsade på SvågerEtt/Morbror. Drack lite kaffe o surrade med hans måg som jagar älg med svärfar. 


Sen bar det hemåt. Urrrrkkkk o bläääää. Nu är det becksvart. O tur att jag inte behövde köra efter höstmörka vägar utan hann hem innan det svartnade (nästan) helt. Har inga extralysen på bilen o det behövs verkligen om man ska ge sig en kilometer utanför stan. Eller trettioåtta. I stan var det inte så jävla noga. Men lysena orkar inte lysa upp nästan nåt utanför bilen o ska jag åka ner till Långträsk senare i höst/vinter behöver jag en ramp. Sådeså.


Hemma ligger Storfot o ser på film. Han kan inget annat. Sjukskriven. Två veckor kvar på jobbet o fyra veckor sjukskrivning. På måndag ska han ner till Gällivare för operation. En borrmaskin slant o han gjorde illa sig. Undersäkningen visade inget o han åkte tillbaks till jobbet, om än med öm hand. Det var i förrgår. Igår for han på jobbet igen o plockade i grejer. Verktyg i händerna o skulle ta sig åt nåt håll på en stege o halkade. Slog i samma hand o nu tog det ordentligt. Brutet ben i handen. Tur i oturen är att det är höger hand. Gossen är ju vänsterhänt. Bilen står kvar i svappis o kan inget annat. Får se hur vi får hem den då. O tur i oturen igen att det hände på jobnet så försäkringen täcker både sjukskrivning och sjukresan på måndag. Fast han måste väl betala resan själv förts. *bah* 


O jag ska till Narvik i morrn. En heldag. Om nu tågen går. Återstår att se. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


♥ O Mommos hjärtegryn fyller elva månader idag 

 

 
 
Ms. T

Ms. T

11 september 2014 20:52

Jo, det mörknar mer och mer, men ännu är dagarna HYFSAT långa, men allt är ju relativt, INTE som i JUNI dock... Vilken sabla otur "Storfot" har haft. Nu får han ta och krya på sig och vara rädd om sig. Men visst, en olycka kan hända alltför lätt. Nu gick det ju bra, men minns t.ex hur jag dök nerför en trapp på Gotland i augusti 2012!/ Ja, hoppas "mitt" tåg går till Stockholm på lördag morgon! Har inte åkt tåg alls på flera år, det får inte bli FÖR spännande...

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards