Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2015

Av Kvasthilda - 14 februari 2015 09:00


Tema nr 3 Alla hjärtans dag

45/365




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 februari 2015 15:52


Har slut 365or igen. O arbetshelg. O noll fantasi. Men en massa bilder i arkiven. Mycket dockor, en hel del katter o en flock barnbarn. O en jäkla massa väderbilder. Men att hitta en tema... Fantasitorka.

Ikväll ska man ut o jobba. Nä, inatt. O får jag inte sova nån timme innan, har jag varit uppe ett dygn när jag anländer Narvik - om jag får köra i ett svep, vill säga. Måste se till att ha med mig lite nödproviant. Träffade kollegan igår - hon hade tömt väskan på alla papper o stoppat ner mat i stället. Hon har suttit efter linjen i många timmar den senaste veckan o vill vara säker att inte bli utan mat. 

O apropå det... LK ska minska personalen med fyrahundra man


Av Kvasthilda - 13 februari 2015 09:00


Tema nr 187 Mastigt

44/365


Det är rätt mycket snö på perrongen på Bjørnfjell! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 februari 2015 22:53


Att skriva blogginlägg kan väl i viss mån jämföras med att skriva dagbok. Ligger just nu under täcket i en lägenhet i Gällivare. Jodå. En sista straffrunda i februari.
Kollegorna kom hem inatt/i morse, nån av dem med 70 timmar i övertidsbanken. Får hoppas att de slipper slåss för ersättningen som det gjordes sist det begav sig att folk blev kvar i Narvik i flera dygn. Nå. Iofs hände det rätt nyligt också - o en av killarna som är där nu, var där då. Men det jag menar är när banan stängdes i flera dygn pga laviner. Var innan vi började köra på Narvik. Ja, mina kurskompisar o jag alltså. På den tiden när GC fortfarande hade sin tvåårsregel på svensk JTF innan man började blanda in annat lands säkerhets-utbildning. Bullskit.
Drt pratades nu, liksom då att eventuellt försöka flyga hem dem. Fullt.
Nu börjar dagboken om. Bridget Jones. Löjlig tjejfajt. Mr Darcy (spelade inte han Darcy i en annan brittisk film?) o snuskhummern Hugh. Åsså pappa Slughorn. Dessa britter.
G'Natt! 


Av Kvasthilda - 12 februari 2015 09:00


Tema nr 65 Fem i rad

43/365


J J J J J



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 februari 2015 09:52


Det var sista trehundrasextiofemman jag hade på lut också...

Får dyka ner i arkiven igen o se vad jag kan hitta på :) 

Av Kvasthilda - 11 februari 2015 09:36


...o oftast på tvären. Bore o Ole fortsätter sitt krigande. Fast Ole har nog gett upp o skickat in försätrkning från nån annan gutt. Eller pige för den delen. Bore, däremot står stark i vinden o vräker ut snö över oss i, en aldrig avtagande hastighet från, en som det tycks, outsinlig källa. De stökar så med vår infrastruktur den senaste veckan. Sällan har Malmbanan varit stängd så ofta som den senaste månaden. Är det inte laviner som går i fjällen, är det snömaskiner som spårar ur. Förra veckan en norsk, nu en svensk. Men stora svårigheter att komma dit pga snömängderna. Inte ens en IORE står sig helt säker mot den hårt packade snön, även om de har en större procents chans att hålla hjulen på rätt sidan om rälen tack vare tyngden. Står det en sten i snöhögarna kan det ju bli svårare, även för dem att hålla sig kvar. För ett par år sen hade vi kollegor i Narvik i tre dygn, nu är de inne på sitt andra. Eller tredje. Beror på hur man räknar. Måndag-tisdag-onsdag. Två nätter i alla fall. Några av dem gjorde ett försök att ta sig hem igår kväll men fick bara komma upp till Bjørnfjell innan de fick gå runt o köra ner till Narvik igen. Där for ett persontåg. Tror det måste vara 94an mot Narvik. De kommer till Abisko i alla fall. 

Sist det hände, körde jag inte på Narvik alls - före vår Norgeutbildning. Nu har jag Fridagar (eller en Fridag, blev ju en Nolldag igår, efter helgens alla jobb) o börjar jobba vid sextiden i morrn kväll. Ännu en Gällivaretur. SEN ska jag mot Oljerivieran. 


Av Kvasthilda - 11 februari 2015 09:00


Eget tema nr 7 Hej

42/365


En kutym bland lokförare (liksom bland andra yrkeschaufförer o knuttar) är att hälsa när man möts. Man sitter där i sin ensamhet o möter ett tåg ibland (oftare på andra banor än Malmbanan), man tänder lyset i hytten o sträcker upp näven till en hälsning. Hej på dig! Här möter jag Keijo och en av hans elever, på deras väg till Narvik. Jag ska hem. 

 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards