Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 september 2015

Av Kvasthilda - 27 september 2015 22:52


När man ser det så, känns det helt galet. Ett kvarts sekel har gått sen vi blev föräldrar. Det är 25 år mellan bilderna, sånär som på ett par månader. Liten har blivit stor. Just nu är hon tillfreds med livet, då hon ser på en av sina födelsedagspresenter tillsammans med lillebror. Avengers snurrar på hennes teve. Via PS4an antar jag. 

25 år. Svårt att förstå. 



Det är väl dags att byta namn på den där kategorin också. De är ju inga kids längre. Avkommorna.

 

Av Kvasthilda - 27 september 2015 09:54


...är det 25 år sen jag vaknade ur min narkos med ett foto intill mig. På fotot stod ett flicknamn och fanns ett tecken för pojke. Är det en Kråka eller är det en pojke? Jag var mamma till en liten kråkunge.


Av Kvasthilda - 27 september 2015 09:00


Eget tema nr 38 Ballong

270/365


Äldsta dottern fyller år idag. 25. Bara för det tar vi SysterYsters barnbarn o hennes röda ballong.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 september 2015 06:46


Klev upp i ottan för att jag klev upp i ännu tidigare otta igår morse. Ehh natt. För mig är allt före 0600 NATT. Bagartider är definitivt natt. 

Tänkte gå till mina tjejer i Narvik igår o käkade lunch redan före nio för att hinna upp till dem till tio när de öppnar köpcentret. Kom dit strax innan o tog en tripp in på vad sjutton nu matvaruaffären heter. Rimi. Köpte lite yoghurt o Wasa Sandwich. De med brunost finns ju bara i Norge. Klockan blev tio. Inga Ringo-tjejer. Satte mig på en bänk o väntade. Då dök en av butikstjejerna upp. Inte till Ringo, men vad heter den, Christiania? En porslinsbutik. "Flexer litt idag" sa hon i förbifarten till en tjej på djuraffären. *Det regnar ju", sa hon till mig. "Vi är inte vana med det så man sover o sover." Fler butiker som inte hade öppnat fast hela köpcentret ska öppna 1000. Typiskt. Blev ingen Ringo för mig igår. O idag har jag ännu mer tid, men idag är det söndag så hela Narvik är stängt. 

Åsså regnar det. O regnar. O regnar. Vaddå supermåne o blodmåne? Nånstans ovan regnmolnen. 

Nä, fixa frulle o packa ryggsäcken o ge sig iväg till jobbet då. 

Sköna Sönda' välkommen. Med blixtrande huvudvärk. Min månatliga antar jag, sömnbristen till trots. *bah* 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards