Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

i vått o torrt

Av Kvasthilda - 8 maj 2016 11:48


Eftersom gårdagens inlägg inte ville publiceras i tid får jag slutföra det här. Det brann ju igår. Brandkåren fick den under kontroll, även om det säkert pyr ännu. Grannar har röklukt i huset o hem och de som bodde i närmaste trappuppgången fick finna sig en annan boplats inatt för säkerhets skull. 

Så skrev en kompis i Gällivare att det brann i ett hus där. Det huset brann också ner till grunden. Tragiskt. Hemskt. Vatten och eld är det värsta som kan påverka ett hem. Vatten underminerar och förstör, men hellre en vattenskada än en brand. Eld är obarmhärtigt. Inget går att ta reda på. 


O apropå eld o vatten. SÅÅÅ avis på Maken som är i stugan just nu. Han ska tända en brasa i eldstaden/grill-platsen o mysa på därnere. Gården är full av vatten - fast inte lika jäkligt som i fjol. Don Pedroso skickade mig en bild på vår sjötomt då o Maken fick iväg en bild nu. En viss skillnad. Jag hade nog inte tagit mig till vår stuga ännu med min låga bil, men Makens bil är lite högre så han tog sig igenom vattenmassorna över vägen. PoC har lämnat bilen på andra sidan vattnet o har sin fyris där - den kommer förbi vattenvägen. Det har inte varit lika mycket snö i år som i fjol. 



Jag vill oxå!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards