Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

läskigt

Av Kvasthilda - 22 maj 2016 21:24


Inte ett pillijota blev det gjort idag. Jo, jag har dammsugit bakom bänken i hallen. Välbehövligt. Hårtussar, damm och kattsand. Det har en förmåga att samlas. Men inga nycklar. Där. 

Ringde Maken o bad honom kika i stugan. Inga nycklar. *huff* Tittade igen på ett av de ställen där de borde ligga. O banne mig låg de faktiskt där. O detta trots att det tittats både en o två gånger tidigare. *skakar på huvudet*. Osynligt blev synligt igen. 

Men de där kvistarna ligger orörda på baksidan. Jag får väl sitta o stirra på dem hela sommaren. Dotra kom förbi med barnbarnet i släptåg o vi for på andra ärenden. 

Väl hemma igen var det målning av säng och matlagning på schemat. O barnpassning däremellan. Inte så mycket tid till annat just då. Sen gick vi till lekparken o Minioren fick rusa av sig. Studsmattan var döläbbig tyckte han. Den studsar tillbaks på fel sätt och man möts av mattan. Grannens äldsta grabb kom förbi o lekte med Ollivander en stund o han sa samma sak. Den kommer i fel fas. Men gunga o åka rutschkana o studsa upp o ner i trappen "hitta' den, trappen". O ett litet hus. Grannarnas lekstuga såg intressant ut. Var enligt uppgift tom så den var bara kul att titta in i. Men ett par vändor dit blev det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards