Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 april 2016

Av Kvasthilda - 7 april 2016 13:25


Jäklar vad det har snöat. Körde hem pigan o gossebarnet o förstår varför hon inte kom från parkeringen med sin bil. Traktorn har varit förbi o skottat upp en hög plogvall bakom hennes bil - som redan innan stod i en liten grop. De har bilarna intill varann, döttrarna våra. Bad deras far stoppa en spade i bilen o fara dit sen o skotta fram dem så de tar sig ut om det behövs. 

Av Kvasthilda - 7 april 2016 11:24


Fialotta ringde - jag missade samtalet men hon ringde sin far i stället. Jag sov o hade mobilen på ljudlöst. Vaknade dock av hans signal i andra änden av huset. Morfar fick rycka ut. Pigans bil kom inte en millimeter efter nattens snöande. Det har kommit ett par dm - o faller fortfarande flingor stora som dasslock. Hon tog pojken med sig till jobbet o ringde mor o far efter hjälp. Stämplade in på jobbet o moffa hämtade upp pojken. Blev inget dagis för honom idag. Mommo har skämt bort honom med Fjällfil Hjortron och macka med HaPå Shokolad. Nu leker han med sina gubbar. paiman. vat paiman. aijomä. HannaElsa. Go'Unge! 

Själv sitter jag med dånande huvudvärk. Gubben vaknade "sent" av att han snorade. Jag har snorat o nyst i flera dagar. Dags för en vända till? Bara jag slapp den jävla huvudvärken. Ska köra hem från Narvik i ottan. Får väl sova i morgon i stället. Hoppas bara att jag får lite sömn ikväll/natt före skiftet. 

Av Kvasthilda - 7 april 2016 09:00


Tema nr 155 Kvinnokonst

98/366


Samma örngott som igår men med lite större visningsområde o annan fokus. Örngotten har förutom monogramet, även en virkad spets. Tunt, tunt, fint garn. Vilket jobb! Min svärmor kallade allt handarbete "Förspilld kvinnokraft". Jag tycker att det är vackert :) (gjorde iofs även svärmor)Vi har massor med lakan och kökshanddukar med broderier och virkade detaljer av olika slag - o dessa monogram. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards