Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 maj 2017

Av Kvasthilda - 20 maj 2017 12:44

Ja, Madre Mia. Vi hade en vansinnigt rolig kväll igår. Tacos med valfri dricka. Mycket snack om allt o inget. Har en smak av vitlök i gommen idag av den supergoda Crème Fraichen Åsa drog ihop. Mumma. Inte lika gott idag, som det var igår. Hahahahahaa! 


Däremot var det mindre kul hemmavid. Dotra kom ju o lämnade av Tyra hos oss o kattorna fräste åt varann men Tyra fick vara i sovrummet en stund o Luna låg på annan plats. Tyvärr gjorde jag det misstaget att försöka krama om Tyrisen och det tog hus i helvete. De kanske hade tolererat varann om jag inte gjort det. Det blev kattslagsmål så hårtussar o mattor flög. O blodvite uppstod. På mig. Katterna verkar ha klarat sig. Fick undan Luna efter en stund - lyckades sära på dem utan mankemang o de låg på varsitt håll o var svinsura på mig, innan jag lyfte ut Luna o stängde in henne i köket. Väl där grinade hon o lät lika ynklig som vanligt medan Tyra låg o blängde där hon hamnade under bråket o vägrade flytta på sig. Fräste o morrade. Riktiga lejongrowl. Eftersom Kråk dragit från stan fick lillasyster komma o hämta Tyra. Nu är hon hemma i lägenheten ensam. Liten. Fast Pigan tittar till henne under dagen. Mig släpper hon väl inte in eftersom jag hör ihop med "den där". *suck* 

Av Kvasthilda - 20 maj 2017 11:09

Lite tungt idag, efter en härlig kväll med kollegorna och krysset var kanske inte det allra lättaste, men nu är allt ifyllt. Så här fick jag ihop det idag. 


Vi börjar med en IDOL-vinnare, Kevin Borg. Låten han sjöng idag, tävlade han med 2013 i Maltas uttagningar till ESC, Needing You. Han slutade dock på en andra plats med den. 

Forever needing you now
You are the reason somehow
Our love together is bound
We’re unbreakable, never fall


Sen åker vi till Købehavn för att siden dø. Nej, Se Sundbyberg och sedan dö. Det är svenska titeln. Fleming Krøll sjöng den danska texten. 


Lars Roos tog sig an Thorstein Bergmans låt om Samarkand

När jag vaknade så lyste solen på mej,
genom fönstret som stod öppet kom en vind.
Alla sommarns ljus och dofter kunde nå mej
och i kudden såg jag avtryck av din kind.
Och jag visste det i samma stund jag vaknat
att det hänt det som vi talat om ibland.
Och jag hoppas att du får allt det du saknat
om du nånsin kommer fram till Samarkand.


Sen tog vi oss till årets Mello och första delfinalen där Sarga Varga och Juha Mulari tävlade med Du får inte ändra på mig. Vi tar vargen ur Saras efternamn. 


Duke Ellington gjorde nästa låt en gång, idag i händerna på Robert Wells, Caravan. Ja det är en formation i långsam rörelse. Vi letade ett annat djur, eller en hel karavan av dem, kameler


Piotr Beczala och Anna Netrebko sjöng ur Glada änkan, just ÄnkevalsenDie Lippen schweigen heter den i det tyska originalet. 


Hans Ek ledde Gävle symfoniorkester genom en Evert Taube-melodi, Min älskling du är som en ros


Östen Warnerbring sedan, tog Lill-Babs med sig ut på Dansbanan som en gång skrevs av Birger Sjöberg. 

Drilla på flöjten och basa på bastuban.
Tiljor knaka och stängsel skaka.
Dej närmare maka! Jag vill ej försaka
den sprittande tavlan vid bastubans toner.....


Tibros pingstkyrkas blåsorkester spelade Ovan där

Ovan där randas morgonen,
och därhemma samlas helgonen.
Vi skall då förtälja om vår resa här.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.


Från det, in i teveserien om de två familjerna Main och Hazard under tiden för amerikanska inbördeskriget. Nord och syd. London Royal Philharmonic Orchestra spelade. 


DJ Khaled tillsamans med Justin Bieber och en flock rappare på det. I'm The One

Yeah, you're lookin' at the truth
The money never lie, no
I'm the one, yeah, I'm the one
Early mornin' in the Dawn
Know you wanna ride now (let's ride, let's ride!)
I'm the one, yeah, I'm the one, yeah
And you sick of all those other imitators
Don't let the only real one intimidate ya
See you watchin', don't run outta time now
I'm the one, yeah


Bela Sanders orkester avslutade dagens krysseriövningar med dagens visdomsord. Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla



Av Kvasthilda - 20 maj 2017 09:00


Tema nr 114 Grodperspektiv

140/365


Lite annan ålder på arkitekturen än gårdagens bild. Nybyggen i Helsingborg. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards