Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 augusti 2017

Av Kvasthilda - 24 augusti 2017 09:00


Eget tema nr 23 Trofé

236/365


Tja, Luna lilla. Hur mycket du än vill visa upp dina troféer är inte matte lika förtjust, speciellt inte när de hamnar på trasmattan på köksgolvet. Den här lilla näbbmusen spelade död en stund men rörde på huvudet och fick återgå till friheten utanför stugan igen. Hur den klarade sig sen, förtäljer inte historien. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 augusti 2017 08:31

Fy satan vad kallt det är. Inte bara i stugan - vi har bara två elememt igång och jag tände ingen brasa igår o har inte rört kaminen idag. Drog på ett element till i inre rummet. Det är svinakallt ute också. Vinden kommer från norr som vanligt. 

Ska ta med mig kaffetermosen och åka mot äldsta dotra en sväng idag. Kattluckan står öppen så katta kan ta sig in o ut som hon vill. Tänkte låsa den för utgång men jag vet inte vad hon hittar på om hon inte kommer ut, när hon nu i vanliga fall får vara ute här. Vi hade tänkt plocka hallon o kanske flytta hennes hyllor så elektrikern kommer åt väggarna bakom dem. O åka till IKEA fast det skippar vi nog o åker till Storheden i stället. Hon behöver kastruller o grytor. 

Tar med mig Susannahs docka o hivar ur den hos Carina så får hon hämta upp henne där. 

Värmlänninger i radion. Vår väderuppläsare är värmländska. Lovisa Andersson. Fast hon läser ju i hela landet :) Tillsammans med Lisa Frost. 

Nä. Hälla i sig resten av kaffet i muggen och åka mot Kråk då. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards