Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2018

Av Kvasthilda - 27 juli 2018 20:31

En kompis berättade att en olycka hänt i svappis. Min tanke var, skönt att jag inte har några ungar efter vägen o såg framför mig en seriekrock efter E10. Nä, det var nåt helt annat. En fallolycka i verket. O fy fan. 5 meter ner på ett transportband. Inte rätt ner i betongen, men fan, det är så mycket som kan vara i vägen o man kan skada sig på vägen ner i stället. Ett tag senare ringde dotra o det är en tjej hon känner. Fy fan. Svårt skadad. Ett ögonblicks verk o ett liv kan vara förspillt. Pojkvännen brukar jag spela pokémon med. Sitter o funderar om jag ska skriva till honom. Man vill visa sin sympati o krama om. Fy fan. Det gör ont. I själen. I ögonen. I magen. Alltid hemskare när man har nån form av förhållande till offren. 


O skogsbränderna minskar på sina håll, men andra tar vid på nya ställen. Fy fan. När - o var ska det här sluta? Men kussen i Kårböle har fått komma hem i alla fall. Skönt! ♥ 

Av Kvasthilda - 27 juli 2018 09:00


Tema nr 140 Kom igen då!

208/365


Morbror hjälper sin systerson och Phille att fylla i rutorna i Yatzyblocket. Kidsen slog sina tärningar o fick varsin Yatzy! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 juli 2018 14:55

FY för sören vad jag är trött. Tåget jag skulle ta över var ett par timmar sent och den tiden på dygnet - på eftermidnatten - är det inte kul att vara sen. Kom i säng vid sexsnåret i morse. Tre timmar senare vaknar jag av att mobilen vibrerar.... Sonen ringde. Han väntade ett paket som JET-PAK skulle komma med. Var bara att kliva upp o klä på sig då. Killen hade inte hittat in genom dörren. Problemet med vårt lilla hus. Ingen fattar att det är ett trapphus innanför dörren. 

Ringde mamma sen o hon hade en dålig dag o jag kastade luren i örat på henne för första gången nånsin. Vad jag kan minnas. Orkade inte med henne idag. Älskade mamma. Grinade hejvilt efteråt o försökte ringa SysterYster. Hon var upptagen. Ringde Maken i stället men orkade inte prata med honom heller. Hittade en grej senare som gjorde att jag endera ville åka dit o banka skiten ur honom, eller inte prata med honom alls. Han ringde mig ett långt tag senare men jag orkade helt enkelt inte prata med honom. För sur. För trött.

O jag har jour inatt. Skoj. 

Av Kvasthilda - 26 juli 2018 09:00


Tema nr 94 Gryningsljus

207/365


-.


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 juli 2018 14:59

Oj, vad det började regna. Har hört åskan en stund men inte brytt mig om att stänga ner datorn då den inte verkar vara i exakt nära området. Håller på att ladda för jobb. Ska åka lite tidigare då mitt tåg är inställt i ena riktningen, men det andra ska gå. Kan bara hoppas att åskan är snäll mot järnvägen idag så tågen går i tid åt alla håll o jag tar mig både fram och tillbaks. 

Hade tänkt raida en plåtburk idag (Registeel) men jag har fastnat i mina 365or i stället o försöker komma ikapp. Snart så. Kanske är ikapp innan jag måste ringa pigan o be om hämtning. Måste parkera bilen på jobbet så jag slipper gå hem inatt. Man vet ju aldrig. Kan bli spöregn. Eller inte.

Men vad det blir i veckan - är en blodmåne. Carina fotade månen inatt och den var redan nu stor och gulröd. På fredag natt är visst dess stora ögonblick. Får hoppas på fri sikt mot himlakroppen då. 

Nu. Lite mat. 

Av Kvasthilda - 25 juli 2018 09:00


Tema nr 141 Komma nära

206/365


Inte helt lätt att fota den där katten.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 juli 2018 15:55

Svappavaara är en håla full av malmdamm. Nå? skit måste det vara som stör internetanslutningen. Tappar den hela tiden o det är förbannat irriterande.
Får hoppas på tidig hemgång. Jo, tjena. Tåget ska till kos, så nä.

Av Kvasthilda - 24 juli 2018 09:00


Tema nr 130 Interiör

205/365


Suzy Q.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards