Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2018

Av Kvasthilda - 6 juli 2018 11:21

Vilken fantastisk början på Makens ledighet och semester (som officiellt börjar på måndag). Han ringde strax igen efter första samtalet o då sa han "Kom o hämta katten". Va? Är hon så bråkig? Nä. Bilen gick sönder. Jag i min tur ringde dotra för jag ville ha sällskap om jag skulle ge mig ut på nattliga resor när jag helst av allt hade velat sova i samma veva som han for. Hon hängde på. Jag hämtade min bil o blev sur då den läckte nåt på garagegolvet. Hade väldigt lite kylarvätska o blev fundersam om det var vad som låg på golvet. Visade sig givetvis att jag hade kunnat ta min bil eftersom det var kondensvatten från ACn. Pigan kom o hämtade mig o vi drog mot svappis. Han hade tagit sig förbi hela byhålan o igenom vägarbetet o stod en bit bortanför. 

En trevlig norrman med husvagn stannade o frågade om han behövde hjälp men bärgaren var redan på väg. Då hade det kanske varit bra med en Vägassistansförsäkring. Skojiga två månader detta. Trasig skoter o helikopterlyft, trasig bil o bärgning. *suck* O bilreparna har inte tid förrän i augusti. O han pratade senast dagen innan om att byta bil. 

Kom hem o i säng vid halv sex i morse. Lite slut i luvan idag, ett dygn senare. Hoppas vid gud att han hittar nån som kan fixa den där bilen. Nu ska han åka med mig ner på måndag o dra lilla släpet. O vad betyder det då? Att Pigan o Ongen inte ryms i bilen................... Fan. Han får fan ta tåget. Men släpet ska ju med. Vilken jävla cirkus. 

Av Kvasthilda - 6 juli 2018 09:00


Tema nr 196 Nytt o fräscht

187/365


Våra lokaler är renoverade i sommar. Härligt att komma tillbaks till jobbet med nya fräscha räcken o vita väggar, även om vi mest bara passerar där på vår väg ut i skogar o fjäll.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 juli 2018 09:00


Tema nr 93 Grenkontakt

186/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

40

Av Kvasthilda - 5 juli 2018 01:17

 Sådärja. Då var det klart. Vad gör man nu då? Mowahahahaa. Äh, jag kommer att fortsätta som jag hittills gjort. Hann inte ens köra en raid innan dotra ropade "Men Maaammmaaaa!" o printade skärmen. O det ramlade in grejer. Huuuur mycket som helst. 

Vi har dragit runt byn i hämtat grejer o letat korall och skinande blommor. Hopplöst. Men till slut dök även en Shiny Roselia upp. Rätt nöjd med dagen till slut. 


Mobilen ringde nyss. Maken. Han sov gott när jag klev genom dörren för en dryg timme sen o hörde aldrig när jag kom hem. Han klev upp, jag stoppade katten i lådan o så drog han mot stugan. Han kommer att vara framme innan jag vaknar i morgon. Lyllos han då. Fast han har ju semester - nästa vecka. Den här är den "bara" en ledigvecka. 

Ja, kanske man skulle ta o slå huv'et i kudden då så man orkar sitta en kväll i svappiskuren i morgon. G'Natt. Eller GoMorron om man så vill. 

Av Kvasthilda - 4 juli 2018 16:30

Såååå nära nu.... Behöver ett par raider till. Nä, en legendar o lite skrot så är jag home free. 

 SNAART! 


Ska ta en tripp med dotra efter maten - om hon har tid. 

Av Kvasthilda - 4 juli 2018 09:00


Tema nr 304 Timmer

185/365


Härbren byggda av timmer, Lappbyn i Arvidsjaur.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

T

Av Kvasthilda - 3 juli 2018 09:46

T är ordet för dagen. Eller bokstaven om man hellre vill. Har T-tid. O varmt är det. O Corsola har dykt upp i Europa. Kanske måste ut o leta. Rätt underligt att andra regionspokémon Niantic släpper, kommer till oss i Kiruna när vi inte har Mr. Mime. Vår egen. Nah, stoppa jobbmobben i fickan då o ge sig ut o leta kanske? 


Av Kvasthilda - 3 juli 2018 09:00


Tema nr 144 Konstruktion

184/365


De är byggda i småskaligt format - i stil som tältkåtor, eller tipis för den delen, fast i trä. Lappbyn i Arvidsjaur. Den används idag, på samma sätt som stugorna i kyrkbyarna, fast mest i tiden kring stora marknader. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards