Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2018

Av Kvasthilda - 13 juli 2018 23:27

Mina fototeman står stilla. Helt i kav. Har inte laddat upp en enda bild för juli, o ändå har jag foton klara. Har knappt tagit i Lapptoppen den här veckan. 

Idag har vi grillat - igen. I morgon ska gubben grilla - också. Jaktmöte med laget. O Pigan o Ongen åker ut ur Lillstugan, då ett par jaktkamrater kommer hit o förmodligen ska sova hos oss. 

Just nu är min skalle tom. Vi har badat badtunna ikväll. Skönt! 

Det har åskat - omkring oss. Inte varit i närheten av Ryggen. En pytte regnskur kom på förmiddagen. O Kråk har varit här hela dagen - o lekt den ofrivillige barnvakten... 

Av Kvasthilda - 13 juli 2018 09:00


Tema nr 355 Älskar, älskar inte

194/365


O jag ÄLSKAR hennes byxor! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 juli 2018 20:56

Sydan vände sig o blev västanvind. Tackolov inte Nordan. Vi tog en vända till Älvsbyn för att köpa snus o lite annat under eftermiddagen. For (om)vägen förbi Svågern för att lämna lite grejer o Ongen hörde en tupp så det blev besök i hönsgården.

Surströmmingsmiddag hägrade hos grannen, så hemresan skedde i rask takt. De hade redan rapat färdigt när vi kom till Ryggen men det var tre sura firrar o en halv matjesburk kvar så nu rapar jag gött oxå.

Av Kvasthilda - 12 juli 2018 09:00


Tema nr 326 Vad har hänt?

193/365


Ja, vad?? 



Många säger att det är idioti. Att äta murklor. O jag antar att det är vad som sist har varit i den här grytan för förvällning. Kan inte svära på det, men jag vet att den använts till det. Lite cool effekt men rätt läskigt. Det SER giftigt ut. Jag använder grytan till diskvatten - o kan ju säga att den diskades ur innan jag använde den igen. Som vid murkelförvällning - flera gånger. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 juli 2018 23:15

Vi har haft en fantastisk dag idag. Varmt. Solsken. Milda sydvindar. Så underbart ljuvligt. Skönt att man fick några dagar härligt sommarväder.
Kråk kom förbi med jordgubbar i bagaget o vi har ätit grillat i eftermiddag.
Åbeliten fick en ny kompis, Emilia 17 år och vacker som en dag. Han var alldeles salig kring henne. Det busades hela dagen o speciellt sen han fick låna vattenpistoler av Catrine. Ojojoj. Full rulle. O lite fiske däremellan. Han somnade nog nöjd och ovaggad ikväll.

Av Kvasthilda - 11 juli 2018 09:00


Tema nr 258 Småkryp

192/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 juli 2018 23:15

Det är väl ungefär vad det blev idag. Hämtade pigan o ongen på stationen i Boden, efter många sura o svidande samtal. Morgonhumöret på Dotra är inte att leka med. Till slut bestämde hon sig i alla fall att komma o jag åkte iväg för att hämta dem. Först blev det en tripp till Storheden. Skulle svänga in till Carina för att ta det i "rätt" ordning men de var i Gammelstad så det blev rockad i tänket och hur man fick köra. Hade ärenden till Biltema och order från systemet så jag avverkade det innan jag styrde kosan mot Antnäs. Körde sen en väg jag aldrig sett ens o jäääklar, det är inte alla vägar i Norrbotten som är kul att köra. 70 visade skyltarna o det var ungefär så fort det gick att köra. Knöligt o jävligt. Hann inte till Boden innan tåget kom in men de verkade vara på OK humör trots allt. Vi tog repan förbi Älvsbyn innan vi for mot Långa. Gubben hade lagt sig o likaså de som skulle ha grönaskylten-drickat. 

Nu är det bara att varva ner innan man slår igen de sjögröna. 

Av Kvasthilda - 10 juli 2018 09:00


Tema nr 340 Våg

191/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards