Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 oktober 2018

Av Kvasthilda - 3 oktober 2018 19:37

Gah. Har inte hunnit landa än. I mig själv. Vi har landat i stugan, med hälften av grejerna kvar hemma förstås. Köpte tändkuddar till kaminen men de står kvar hemma. Min necessär blev kvar i badrummet - tur att man har lämnat en tandborste i stugan. En deo plockade jag upp efter vägen. Ska se om jag har nån handcreme här för mina händer är väldigt nariga och trasiga just nu o de behöver lite hjälp i vintertorkan. 

Barnbarnet blev kvar hemma i stan o likaså katten. Får hoppas att ongen o hans mor kommer ihåg att titta till henne o ge henne mat. Ville inte släpa henne hit för fyra dagar. Dock har hon anat at nåt varit på G för hon har sprungit o gömt sig varje gång man tittat på henne. Pouf, in i sovrummet igen när man kommit o hon stått i dörren. Fort som fasen in under sängen. O har hon tagit sig ut så man kunnat stänga dörren (o låsa den, för en enbart stängd dörr är ingen match för en envis liten katt) så har hon smitit in under soffan fortare än matte kunnat säga morrhår. Hade dock varit kul att testa nya dynan i buren. Se om hon tycker det är skönare att ligga i buren då. Bara en dravlig handduk som far omkring så fort hon rör sig är inte så kul. Den ligger kvar i buren ändå, men nu med en dyna som är nån cm för stor för botten. Den ligger kvar om man säger så. 

O jag snorar som fan. Vad jobbigt. Kvalsterallergi? Kattallergi? Eller en sedvanlig förkylning i vardande? Nåt skit är det. 

Sonen är med. Vet inte om de ockuperade bastun, eller for till Gunnar, eller stannade i jaktkojan efter förrättat värv med bastuaggregat o stenar. O Micke C är på väg. Jakt i helgen. Micke Jaktledare känner att det är en älg på G i helgen. Låter bra det. Får se om jag får träffa de två nya killarna i laget. Gamlingarna har slutat jaga. De orkar inte längre. Får se hur länge de lever. Gamla farbröder. En är fader o en är bror. Fast de är bröder med varann :D 

Jaja. Skicka ivg det här då medan man har internet. Vet aldrig hur det funkar här. Hejpa! 

Av Kvasthilda - 3 oktober 2018 09:00


Tema nr 121 I solen

276/365


Ovan molnen lyser alltid solen.
Fast vi är inte där riktigt än... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards