Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 oktober 2018

Av Kvasthilda - 15 oktober 2018 12:56

Finns det nåt jag avskyr på denna planet är det scalpers. Dvs folk som rusar iväg o köper saker på rea eller vid nysläpp, tömmer hyllorna med alla medel (max antal köp per person är en, två eller sex o några lyckas ÄNDÅ roffa åt sig fyra, åtta o trettiosex) för att sedan vända mobilen mot grejerna i samma sekund de kliver ut genom dörren o slänga upp det till försäljning för tio gånger pengarna. Bara för att det går. För att de var först. Gamar. Ser det så ofta i docksammanhang. Eller Mumin. Mumindagen är ju ett perfekt exempel. Där hade du ett max om en låda, dvs sex muggar, per person. O jag har sett samma person sälja över femton muggar där priset av en motsvarar en hel låda eller mer. "För att det är så jobbigt att köa". Jo, TJENA. Du fick köa en timme eller två o får ränta för tusen procent. Nä fy fan. 

Nu senast är det en tjej som köpt en docka på Tradera som hon blev SÅ glad att den kom hem i brevlådan, för två dagar sen. Nu ska hon kränga den i världens största facebookgrupp för barbiesamlare. Har blivit erbjuden dubbla priset av en, för mig helt okänd människa. Jaja. Det skiter jag i. Hennes huvudvärk. Vad som irriterar mig NU, är att kanske hon ser en lukrativ bransch i det här o köper upp alla dockorna o säljer dem vidare? BLÄ. 

Av Kvasthilda - 15 oktober 2018 09:00


Tema nr 27 Böna

288/365


En böna är en böna är en böna.

Det finns gula, vita, röda, gröna. 

O fler därtill. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 oktober 2018 06:03

Usch. Livet som lokförare är inte alltid en dans på rosor. Aptrött. Hade svårt att somna igår o fick väl två timmar. Typ. Ungefär. Mellan tummen o pekfingret. Eller mellan ögonblinkningarna. Gäsp. Längtar efter kudde o duntäcke.


Åsså mördar vi levande varelser. Nu var det en liten Mickel som fick sätta livet till. En liten räv. Normalt sett springer de åt sidan när vi kommer men den här lille rackaren sprang rakt fram. Inte bra. O magen fick ett litet knip. Min mage. Räven is no more.


Snart hemma. Säng, säng, säng.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards