Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 oktober 2018

365

Av Kvasthilda - 19 oktober 2018 17:37

Nu ligger jag efter igen. Behöver ta en liten paus från stressen så jag bloggar lite. Huvudet spränger efter två nätters dålig sömn och en evig stress. Avundsjuk på Maken som är i stugan. Å andra sidan hade jag nog inte kunnat slappna av där heller. Har för mycket att göra. En pyttig virre tar i alla fall udden av det värsta. Kan bara hoppas att det inte spär på huvudvärken för mycket. 

Fest i helgen. Hade ju varit kul, men av tusen o fyrtiofem orsaker bestämde vi oss för att inte gå trots allt. När firman för en gångs skull bjuder på kalas. Får hoppas de återkommer med det nästa år så kanske man hoppar med i festligheterna. Varför kan inte livet komma ikapp världen? 

O jag ligger även efter i mina temafoton. Många, många är det att ta ikapp. Nio dagar sen sista publicerades o har alltså två tredjedelar av en månad att fylla. 21 bilder. Mamma. O nästa ledigvecka är först i november o före det måste jag fylla upp oktober. Gillar inte att ha fotona på fel månad. Bah. 
Oj, Undrar om kycklingen är klar? Känner doften av mat. Hungrig. Kanske hjälper lite mot huvudvärken. Allt medan kamerabatteriet ligger på laddning.


O i Spotify rullar just nu Vill ha dig i mörkret hos mig. Freestyle. Svenska Favoriter. Mmmmm. 

Vill ha dig i mörkret hos mig

Tiden den stannar när vi rör vid varann
Åh, jag lättar, jag flyger, jag svävar fram
Låt det aldrig ta slut

O med Anders Uddbergs sinpla men så snygga orgeltangenttryck. 

Av Kvasthilda - 19 oktober 2018 17:15

Musik o vatten, det som betyder nåt i livet. Finnmix firar 30 år och det tycker Kyllikki Kenttä som en gång startade det hela. Jag kanske inte är världens största fan av finska men gillar programmet! Trettioårsjubileet pågår just i detta nu i Norrbottensradion :) 

Av Kvasthilda - 19 oktober 2018 09:00


Tema nr 41 Dyker upp

292/365


Det gäller att ha ögonen med sig i skymningen. Man vet aldrig vad som dyker upp i dikeskanten...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards