Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2019

Av Kvasthilda - 19 september 2019 09:00


Tema nr 127 I mossan

262/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 september 2019 18:58

Huff. Headache from hell. Jävla förkylning. Det trycker bakom höger öga ända till nacken, fast mest över tinningen. 
Vaknade i en hostattack före fan på morgonen. Har sovit till o från hela dagen. 

Åsså har det kommit snö. Arktiska trakter. Fast nä. Det ligger inte kvar. *brrrr* 

Eldar värmeljus här. O har ingen hjärna. Inget att skriva om. Verkar vara standard den sista tiden. Undrar vad det är som gör att man tappar sugen? 

Av Kvasthilda - 18 september 2019 09:00


Tema nr 116 Hösten är på väg

261/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 september 2019 15:13

Nä. Det blir nog inget jobb den här veckan. Satan vad klubbad man är. Feber? Jo. Nån liten extra grad är det nog. Känner mina förkylningar o de går inte över på ett dygn. Bara det inte är influensa. Nåja. Kanske bara är sömnbrist. Men snorandet o nysningarna minskar inte. Snarare tvärtom. Huff.

Hostattacker. O nästan slut Acetylcystein. Undrar om man kan ringa o få ett recept via telefonen? Känns jävligt onödigt att lägga ut en massa kosing på ett läkarbesök som ändå inte ger nåt. Sedvanlig skolstartsförkylning... typ. Vila, värktabletter. Behöver jag ingen läkare till. Men den förbenade medicinen är receptbelagd, även om stupida sköterskor (eller läkare måste det varit..) tror att den går att hämta på apoteket ändå. 


Av Kvasthilda - 17 september 2019 09:00


Tema nr 97 Måndans över fjärden

260/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 september 2019 09:00


Eget tema nr 24 Illusion

259/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 september 2019 05:55

Vaken i radion o Orup sjunger sin nya låt Vakuum. Ungefär så känns det idag. Tidiga tåg är inte kul. Visserligen på väg hem men man är ju helt urlakad. Somna sent o vakna före fan. Not my thing. Vaknar för fan med en hjärtinfarkt i vardande när mobilen ringer mellan midnatt o fem på morgonen. Vanligt folk borde vara förbjudna att kliva upp så tidigt. 


Snorar o nyser. Förkylningen börjar slå rot. Kanske tur att man bara har två skift den här veckan, varav ett med inställda tåg...

Av Kvasthilda - 15 september 2019 09:11

Var tar tiden vägen?? Grått idag. Det är tji att sova, så det var bara att kliva upp o titta ut genom fönstren. Tjock dimma. Bergen omkring är borta, men Fjällbyn syns mellan de alltmer glesnande björkgrenarna. Alla björklöv här är rostorange. Nåt grönt syns i vegetationen, men det är förmodligen enebuskarna.
Kräkskift inatt. Den vidriga trean hem.
Igår blev det bil hem. Igen. Med tom tank. For upp till området för att tanka med funderingen om jag ens kunde ta mig in. Terminalen är en sak men huvudområdet? Hade problem med kortet sist jag var i svappis, men alla tillstånd har uppdaterats sen dess, så kanske. Gick in till vakten iaf o dubbelkollade. Jodå. Det var a go. Tog mig in o letade fram en tankstation...
Det kom visst inget i tanken. *Tankade* tills handtaget slog ifrån. Drog igång tändningen o mätaren visade full tank, fast mitt vanliga disträa jag kollade inte ordentligt vid tankningen. Rullade iväg o såg att mätaren gick ner på E direkt. Wtf? Fortsatte mot stan med andan i halsen, "hur stor är reserven?" men tog mig dit. For direkt till tankstationen o fyllde på. Pouf så stod mätaren i topp igen. Eller pouf? Tog sin tid att fylla, så nog fan var den på upphällningen. Stressigt.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards